شناسهٔ خبر: 48648833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از کاهش ۴۰ درصدی بارندگی‌ها تا ممنوعیت کشت دوم در استان همدان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: به منظور مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، کشت دوم در استان همدان ممنوع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی‌های استان همدان گفت: به منظور مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، کشت دوم در استان همدان ممنوع است و مسئولان هشدار می‌دهند در شرایط خشکسالی امسال با کشاورزانی که کشت دوم داشته باشند برخورد می‌شود.

گر چه کشت دوم در استان همدان خیلی مرسوم نیست، اما در شرایط خشکسالی امسال از کشاورزان خواسته شده است از کشت دوم صرف نظر کنند و با کشاورزانی که کشت دوم داشته باشند برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در این زمینه گفت: کشت دوم در سراسر استان ممنوع است و با کسانی که رعایت نکنند برخورد قهری و قانونی خواهد شد.

ستوده با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی در سال آبی امسال در مقایسه با سال‌های قبل افزود: پروانه چاه کشاورزانی که اقدام به کشت دوم کنند باطل می‌شود و یا به حالت تعلیق در می‌آید.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان تأکید کرد: کشت دوم در استان مرسوم نیست، اما در برخی مناطق در سال‌های قبل وجود داشته است، اما امسال به طور جدی از کشاورزان می‌خواهیم که کشت دوم نداشته باشند، زیرا که بحران آب جدی است.

بایگانه بیان کرد: بازرسان جهاد کشاورزی افرادی را که رعایت نکنند به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/ا

نظر شما