شناسهٔ خبر: 48631907 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برترین‌های طرح ملی «ایران قوی»/ کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)»

از اجرای طرح «سفیه النجات» تا کارآفرینی به همت بچه‌های مسجد رحمانیه

سیدی با اشاره به برنامه‌های کانون الزهرا (س) گفت: برگزاری دوره آ‌موزشی در رشته‌های تربیتی و فرهنگی و اهتمام به کارآفرینی و اشتغال زایی و نیز خدمت رسانی به محرومان بخشی از خدمات این کانون مسجدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان ، کانون فرهنگی هنری «الزهرا(س)» پيرمادر در سال 1388 با مجوز ستاد فهمای استان اردبیل تاسیس شد و چندين مقام برتری در استان را در برنامه ها و فعاليت هاي اوقات فراغت کانون ها در زمينه سرود، تئاتر ، فيلم کوتاه و هنرهای دستي کسب کرده است. این کانون در طرح ملی ایران قوی در رواق فیلم موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شد.


 

«سیدهاشم سیدی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری الزهرا(ُس) در جوار مسجد رحمانيه اردبيل اظهار کرد: یکی از رویکردهای مورد توجه در این کانون فرهنگی هنری اجرای طرح ملی «راهکار»، است که در همین راستا به نیازمندان و محرومین محله کمک های مومنانه توزیع کردیم،ضمن اینکه برای تعدادی از نوعروسان کم بضاعت با همکاری بچه های مسجد و خیران جهیزیه تهیه نمودیم.


 

مدیرکانون فرهنگی هنری الزهرا(س) مسجد رحمانیه استان اردبیل بیان کرد: در همین راستا 100 بسته معیشتی و 500 پرس غذای گرم در مناسبت های مختلف میان محرومین توزیع شد و به دلیل شیوع بیماری کرونا سعی کردیم که در تهیه سبدهای معیشتی پروتکل های بهداشتی را در طبخ غذا و نیز تهیه سبد معیشتی رعایت کنیم.

 

وي ادامه داد: تهيه و توزيع 10 هزار ماسك و 313 بسته بهداشتي ميان خانواده هاي نيازمند، تجليل از خانواده معظم ايثارگران و شهدا در قالب طرح ملي «سه شنبه هاي تكريم» و توزيع 55 بسته گوشت قرباني همراه با بسته های رايگان نان با همكاري موسسه و كانون فرهنگي هنري «حضرت خديجه(س) از ديگر اقدامات اعضا و فعالان اين كانون است.


مدیر کانون فرهنگی هنری الزهرا (س) مسجد رحمانیه اردبیل بیان کرد: این کانون با نهادها و ادارات مختلف در برگزاری برنامه ها همکاری داشته است و پس از شیوع بیماری کرونا نیز بسیاری از فعالیت های فرهنگی کانون با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و برخی از برنامه ها نیز در بستر فضای مجازی برگزار می شود.


سيدی افزود: ما براي اعضای کانون كلاس هاي آموزشي در رشته هاي متنوع علمي، عبادي، كارآفريني و ورزشي برگزار كرده ایم كه خروجي هاي خوبي در بحث کارآفرینی همچون توليد زعفران و قارچ  به همراه داشته است و همين مسئله به غني سازي اوقات فراغت بچه هاي مسجد در فصل تابستان سال های گذشته نیز کمک کرد. همچنین دوره های آموزش کیف چرم و کفش به صورت حضوری برای بچه های مسجد برپا کردیم که از این طریق نیز توانستیم برای برخی اشتغال زایی ایجاد کنیم.


سیدی برگزاری نشست روشنگری با موضوع «انتخابات و انتخاب درست»، ویژه برنامه «حسین سفینه النجاه»، اجرای طرح «روح مقاومت»، تجليل از خواهران موفق کانون در عرصه فرهنگي، برپایی يادواره شهدا، ويژه برنامه قصه های قرآني، برگزاری جلسات معرفتی و بصیرتی، اشنايي با احکام و مسايل روز جهان، برگزاری کلاس های آشنايي با نهج البلاغه را بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری برشمرد.
 


 


 


 

پایان پیام/40

نظر شما