شناسهٔ خبر: 48631291 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۰

شکست میرزازاده و حذف نجاتی در نخستین روز مسابقات

امین میرزازاده فرنگی‌کار کشورمان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دور یک چهارم نهایی مقابل میخاییل لوپز قهرمان نامدار المپیک قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۸ بر ۰ از این فرنگی کار کوبایی شکست خورد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
میرزازاده برای حضور در جدول شانس مجدد باید منتظر حضور لوپز در فینال المپیک باشد.

امین میرزازاده توانست در اولین کشتی خود نماینده کره جنوبی را با نتیجه قاطع ۶ _ ۰ شکست دهد.
 
در وزن ۶۰ کیلوگرم هم علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف آرمن ملکیان از ارمنستان رفت و در کمال تعجب با نتیجه ۵ بر ۵ برابر حریفش شکست خورد تا برای حضور در گروه شانس مجدد منتظر پیروزی حریفش برابر لنور تیموراف از اوکراین باشد. با این حال با شکست حریف ارمنی نجاتی مقابل حریفش، این فرنگی کار کشورمان از دور مسابقات حذف شد. در این وزن ۱۵ نفر حضور داشتند.

تغییر ساعت وزن کشی بلای جان کشتی گیران

در شرایطی که مسابقات کشتی فرنگی المپیک از صبح امروز در سالن موکاهاری توکیو آغاز شده، گویا وزن کشی این مسابقات با تغییراتی مواجه شده است.

پیش از این اعلام شده بود که وزن کشی مسابقات ساعت ۶:۳۰ تا ۷ خواهد بود و به همین دلیل کشتی گیران فرصت چند ساعته برای بازیابی خود داشتند، اما عصر روز گذشته اعلام شد که وزن کشی مسابقات ۹:۱۵ صبح خواهد بود تا به نوعی کشتی گیران وزن کم کن مانند نجاتی فرصت ریکاوری مجدد را نداشته باشند.

این قانون که با اعتراض مربیان و‌کشتی گیران همراه بود به نوعی از سوی اتحادیه جهانی کشتی وضع شده تا کشتی گیران در دراز مدت به دلیل کاهش وزن زیاد دچار مشکلات عدیده جسمی نشوند، اما در این دوره به نوعی به ضرر کشتی گیران کشورمان تمام خواهد شد.

نظر شما