شناسهٔ خبر: 48631477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

کشتی - وزنه برداری

دو شکست و یک پیروزی برای کشتی فرنگی ایران/ نجاتی از المپیک حذف شد

نهمین روز از سی و دومین دوره بازی‌های المپیک با آغاز مسابقات کشتی فرنگی پیگیری شد و مدعیان اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان میدان رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، نهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو امروز یکشنبه با رقابت ورزشکاران ایران در کشتی فرنگی و والیبال پیگیری خواهد شد که طی آن در پیکارهای کشتی فرنگی مدعیان اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان میدان رفتند.

محمد بنا: شروع خوبی در المپیک نداشتیم/ فکر نمی‌کردم «لوپز» برگردد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه شروع خوبی در المپیک نداشتیم، گفت: فکر نمی‌کردم لوپز کوبایی به کشتی برگردد اما خیلی با قدرت برگشت و فینالیست می‌شود. 

محمد بنا پس از شکست علیرضا نجاتی و امین میرزازاده در نخستین روز رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک توکیو گفت: آغاز رقابت‌ها برای ما که خوب نبود. اصلاً فکر نمی‌کردم لوپز به کشتی برگردد اما خیلی خوب برگشت و به احتمال قوی فینالیست شود.

وی ادامه داد: به نظرم رقابت با «رضا کایالپ» راحت تر از این غول بی شاخ و دم باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد انتظاری پیروزی از نجاتی گفت: طبیعتاً ما هم انتظار داشتیم امروز وزن کم کرد پس از آن با دکتر امیر ساسان و مربیان صحبت کردیم شرایطش برنمی گشت. یک مقدار هم بد غذا است و هر چیزی نمی‌تواند بخورد و بدنش دچار بهم ریختگی شد. ان‌شاءالله فردا نتایج بهتری بگیریم و شرمنده مردم نشویم.

۸:۲۹: تصمیمی که به ضرر کشتی گیران ایران شد

در شرایطی که مسابقات کشتی فرنگی المپیک از صبح امروز در سالن موکاهاری توکیو آغاز شده، گویا وزن کشی این مسابقات با تغییراتی مواجه شده است.

پیش از این اعلام شده بود که وزن کشی مسابقات ساعت ۶:۳۰ تا ۷ خواهد بود و به همین دلیل کشتی گیران فرصت چند ساعته برای بازیابی خود داشتند اما عصر روز گذشته اعلام شد که وزن کشی مسابقات ۹:۱۵ صبح خواهد بود تا به نوعی کشتی گیران وزن کم کننده مانند نجاتی فرصت ریکاوری مجدد را نداشته باشند.

این قانون که با اعتراض مربیان و کشتی گیران همراه بوده به نوعی از سوی اتحادیه جهانی کشتی وضع شده تا کشتی گیران در دراز مدت به دلیل کاهش وزن زیاد دچار مشکلات عدیده جسمی نشوند، اما در این دوره به نوعی به ضرر کشتی گیران کشورمان تمام خواهد شد.

۸:۱۰: حذف نجاتی از المپیک

کشتی گیر ارمنستانی که نجاتی را شکست داده بود در دومین مبارزه خود به کشتی‌گیری از اوکراین باخت تا نماینده ایران از دور مسابقات حذف شود.

۸:۰۸: شکست میرزازاده برابر غول کوبایی

امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دور نخست، مین سئوک کیم از کره جنوبی را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داد و در دور دوم به مصاف میهاین لوپز یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران جهان از کوبا رفت.

میرزازاده در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد و باید منتظر فینالیست شدن این حریف کوبایی باشد تا به گروه شانس مجدد برود.

۷:۰۸: اولین شکست کشتی فرنگی برای نجاتی

علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم در دور نخست به مصاف آرمن ملکیان از ارمنستان رفت که با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب شد. وی با این شکست باید منتظر فینالیست شدن این حریف ارمنستانی شود تا با رفتن به گروه شانس مجدد برای مدال برنز به مبارزاتش ادامه دهد.

۷:۰۴: آغاز مسابقات کشتی فرنگی با پیروزی میرزازاده برابر حریف کره‌ای

امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دور نخست به مصاف مین سئوک کیم از کره جنوبی رفت که با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید. میرزازاده در دور دوم به مصاف میهاین لوپز از کوبا می‌رود.

پیکارهای کشتی فرنگی المپیک, پیکارهای کشتی فرنگی

نظر شما