شناسهٔ خبر: 48621224 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

عوارض خطرناک مصرف زیاد رازیانه

متخصصان می‌گویند زیاده روی در مصرف رازیانه می‌تواند برای سلامتی بدن مضر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانه رازیانه دارای خواص بی شماری است. برخی افراد عادت دارند پس از مصرف غذا برای شادابی دهان و کمک به هضم غذا اقدام به جویدن این دانه می‌کنند. همچنین دانه رازیانه باعث ایجاد آرامش در عضلات روده شده و به درمان یبوست کمک می‌کند.

به گزارش تایمز آو ایندیا ، با این حال، زیاده روی در مصرف دانه رازیانه می‌تواند عوارض جانبی برای سلامتی بدن داشته باشد. در این مطلب به رایج‌ترین عوارض جانبی مصرف رازیانه می‌پردازیم:

۱- تحریک رحم: براساس تحقیقات انجام شده زنان باردار باید از مصرف دانه رازیانه اجتناب کنند، زیرا رازیانه می‌تواند باعث تحریک انقباضات رحم شده و تولد زودرس نوزاد را به همراه داشته باشد.

۲- بروز آلرژی: افرادی که از آسم و انواع مختلف آلرژی رنج می‌برند باید از مصرف دانه رازیانه اجتناب کنند. براساس مطالعات انجام شده گرفتگی عضلات شکم و دل درد نیز می‌تواند ناشی از آلرژی به رازیانه باشد.

فواید دانه رازیانه۳- عفونت پوستی: زیاده روی در مصرف دانه رازیانه یا روغن آن می‌تواند باعث بروز درماتیت شود. درماتیت یک التهاب پوستی است که می‌تواند منجر به خارش، قرمزی، تورم، پوسته پوسته شدن، و التهاب شود.

۴- بلوغ زودرس: زیاده روی در مصرف رازیانه باعث بلوغ زودرس به ویژه رشد سریع و زودهنگام سینه در دختران در اوایل دوران بلوغ می‌شود.

۵- تداخل دارویی: اگر از جمله افرادی هستید که از داروی صرع استفاده می‌کنید باید از مصرف رازیانه اجتناب کنید، زیرا مصرف این دانه می‌تواند بیماری شما را تشدید کند.

برچسب‌ها:

نظر شما