شناسهٔ خبر: 48615495 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتشار بیش از ۶ هزار عنوان آموزشی مقابله با کرونا

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از همکاری در طرح واکسیناسیون و انتشار بیش از ۶ هزار عنوان آموزش مجازی مقابله با کرونا در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حیدر کلهری درباره اقدامات گروه‌های دوام مدیریت بحران شهر تهران در برنامه‌های مقابله با کرونا گفت: گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله در شهر تهران که به اختصار "دوام" نامیده می‌شوند به شکل کاملا داوطلبانه و در هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا در انجام طرح واکسیناسیون کرونا که در ستاد‌های مدیریت بحران شهر تهران اجرا می‌شود همکاری دارند.
وی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار نفر عضو گروه‌های دوام در شهر تهران وجود دارند، گفت: طی ۱۰ ماه گذشته نیز طرح ترویجی و آمرانه پیشگیری از کرونا و نظارت بر سلامت همزمان با اوج‌گیری مجدد کرونا در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به مرحله اجرا درآمد و این گروه‌ها با همراهی جمعیت هلال احمر اقدام به حضور در سطح محلات پایتخت و به خصوص محلات کمتر برخوردار کرده اند.
کلهری ادامه داد: این داوطلبان اقدامات خود را به صورت فعال در برگزاری برنامه‌های آموزش مقابله با کرونا انجام داده اند و با حضور در سرای محلات، ایستگاه‌های مترو، بازار‌های میوه و تره‌بار و میدان‌های اصلی و محلی و مراکز خرید برای تب سنجی، توزیع بسته‌های حمایتی، محلول ضد عفونی کننده، ماسک، دستکش و ارائه آموزش‌ها و هشدار‌های پیشگیری از کرونا اقدام کردند.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: گروه‌های دوام برای توزیع ماسک در میان افراد فاقد ماسک نیز اقدام و آنان را به استفاده از ماسک تشویق کردند.
به گفته وی، از مهرماه سال گذشته تاکنون گروه‌های دوام برای تب سنجی از بیش از ۲۴۲ هزار نفر در ۶۸۸ سرای محله اقدام و همچنین بیش از ۶ هزار عنوان آموزش مجازی مقابله با کرونا در پایتخت را نیز برای شهروندان برگزار کرده‌اند.
کلهری با بیان اینکه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از ۶ هزار دوره‌های آموزش حضوری در سطح محلی برگزار شده است، گفت: نصب بیش از ۷۸ هزار پوستر آموزشی، توزیع بیش از ۵۷۷ هزار ماسک، ضد عفونی سطوح و فضا‌های عمومی و ... از دیگر اقدامات گروه‌های داوم در ۱۰ ماه گذشته است و اقدامات داوطلبانه این گروه‌ها در هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا همچنان ادامه خواهد داشت.

نظر شما