شناسهٔ خبر: 48611681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رهبر انقلاب در زبان و عمل یاری رسان ستاد ملی مقابله با کرونا بودند

رئیس جمهور با اشاره به ایجاد دوگانه علم و دین در مواجهه با کرونا گفت: در رفع این دوگانگی بیانات و عمل مقام معظم رهبری بسیار کمک کننده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ آقای حسن روحانی در ادامه سخنانش در نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به نبود امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با کرونا در ابتدای شیوع این پاندمی تصریح کرد: حتی برای تامین ماسک هم کسی به کسی کمک نمی کرد و حتی در هوا محموله ها را از یکدیگر می قاپیدند، لذا در این شرایط و با وجود تحریم ها کسی حاضر به کمک به ما نبود.

رئیس جمهور ادامه داد: چاره ای جز تکیه بر توان داخلی خود نداشتیم و موفق شدیم؛ در زمینه پروتکل های بهداشتی و در راس آن تامین مواد شوینده هیچگاه کمبود نداشتیم و در تامین ماسک نیز خیلی سریع به تولید انبوه رسیدیم، لذا در زمینه های پروتکلی آنچه نیاز به لجستیک داشت، با کمک وزارتخانه های صمت و بهداشت و درمان و همچنین شرکت های دانش بنیان تامین شد.

آقای روحانی افزود: در مواردی که نیاز به تامین ارز داشت علی رغم تحریم ها و با وجود پیگیری های بانک مرکزی و سایر بانک ها و همچنین وزارت امور خارجه مشکل حل شد و در عین حال نیروهای مسلح نیز با همه توان از همان روز اول به صحنه آمدند و ستاد کل با تشکیل قرارگاه ویژه امام رضا (ع) به یاری مردم آمدند.

رئیس جمهور یادآور شد: نهادهای دیگری چون سپاه پاسداران، ارتش، بسیج و ناجا و همچنین قوه قضائیه و مجلس نیز از همان ابتدا برای اجرای مصوبات و همچنین کمک به دولت به صحنه آمدند که اگر کمک همه نبود ما به این نقطه نمی رسیدیم.

آقای روحانی نقش رسانه ملی را در کمک به کاهش شیوع ویروس بسیار موثر دانست و گفت: صدا و سیما باید هم تصمیمات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا را اعلام و همچنین آن ها را تبیین و مردم را به رعایت پروتکل ها تشویق کند، همچنین باید حرف های ناروای خارج نشین ها را پاسخ دهد لذا رسانه ملی مسئولیت سنگینی داشت و انصافا با همه توان وارد عمل شد و تلاش و کوشش آن ها برای دستیابی به اهداف مان بسیار موثر بود.

<div id="video-display-embed-code_6781800"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3179475/6781800?width=600&height=350"></script></div>

رئیس جمهور با اشاره به تشویش اذهان عمومی از سوی رسانه های خارجی و همچنین ایجاد دوگانه های داخلی تصریح کرد: در داخل نیز به دلیل برخی اختلاف نظرها مرتبا دوگانه هایی ساخته می شد؛ اولین دوگانه مربوط به دوگانه علم و دین بود که بسیار خطرناک بوده و از سوی عده ای معدود مطرح می شد بدین معنا که آیا علم و آن چه وزارت بهداشت و درمان می گوید درست است و یا دعا و توسل به ارواح طیبه بزرگان وحی و دین .

آقای روحانی گفت: این دوگانه بسیار نادرستی بود ، چرا که هر دوی این موضوعات در کنار یکدیگر قرار دارند و وحی و دین در کنار یافته های علمی و یقینی بشری قرار دارد، در این زمینه ما همیشه با توسل و اتکا به خداوند و ائمه اطهار از امکانات و دانش علمی استفاده می کنیم .

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در رفع این دوگانگی بیانات و عمل مقام معظم رهبری بسیار کمک کننده بود چرا که ایشان در بیان با تایید ایجاد ستاد ملی مقابله با کرونا و تشویق مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین در عمل با رعایت دستورالعمل های مصوب ستاد در جلسات و مراسم مذهبی این دوگانگی را از بین برد.

آقای روحانی افزود: مراجع عظام و بزرگان حوزه و فرهیختگان نیز به صحنه آمدند، یک مرجع و یا یک عالم بزرگ نبود که دوگانگی ایجاد کند بلکه در سطوح پایین برخی در صدد ایجاد دوگانگی بودند که نگذاشتیم شکل گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما