شناسهٔ خبر: 48606417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در هفته گذشته؛

۱۵ واحد صنفی در استان همدان پلمب شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۱۵ واحد صنفی استان به علت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی با دستور مقام قضایی پلمب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر لیدا رفعتی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: ۴۴۲ واحد صنفی این استان به علت بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی در یک هفته گذشته به مرجع قضایی معرفی شدند.

 او اظهار داشت: بیشترین میزان تخلف مربوط به سوپرمارکت و خواربار فروشی با ۱۲۸ اخطاریه، کارگاه ها و صنایع کوچک ۸۷ اخطاریه، نانوایی ها ۴۶ اخطاریه، رستوران ها ۱۹ اخطاریه، مطب چهار اخطاریه و سایر مراکز و اماکن با بیش از ۱۲۱ اخطاریه است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اضافه کرد: همچنین در همین ارتباط ۱۵ واحد صنفی نیز به علت بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضایی پلمب شد که شامل چهار سوپرمارکت و خوار بار فروشی، سه نانوایی، ۲ رستوران، یک تالار پذیرایی و پنج مورد سایر مراکز و اماکن می شود.

رفعتی افزود: حدود ۸۴ درصد از مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن و مراکز عمومی بهداشت فردی را رعایت می کنند همچنین ۷۷ درصد مردم هنگام مراجعه به این اماکن از ماسک استفاده می کنند.

او اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک در مراکز ورزشی ۵۳ درصد، کارگاه ها و صنایع کوچک ۶۲ درصد، تالارهای پذیرایی ۶۷ درصد، آرامستان ۶۸ درصد و رستوران ها  ۷۲ درصد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: رعایت فاصله گذاری فیزیکی همواره مورد تاکید بوده است و در یک هفته گذشته میانگین رعایت فاصله گذاری حدود ۷۹ درصد ثبت شده است.

رفعتی تصریح کرد : ۵۲ درصد مراجعان به تالارهای پذیرایی، ۶۰ درصد مراجعان به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو، ۶۳ درصد مراجعان به مراکز شماره گذاری و پلیس + ۱۰ و  ۶۸ درصد مراجعان به اماکن ورزشی فاصله فیزیکی را رعایت کردند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان پنج شهرستان «فامنین، کبودراهنگ، رزن، اسدآباد و درگزین» در وضعیت زرد کرونایی و مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/غ

نظر شما