شناسهٔ خبر: 48603441 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ابراز نگرانی آمریکا از حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عرب

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از حمله اخیر به یک کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عرب، از همکاری با شرکای خود برای اطلاع از حقایق مربوط به این حادثه خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی پایگاه اینترنتی «سوئیس اینفو»، «جالینا پورتر»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه امروز (جمعه) در یک نشست مطبوعاتی، اعلام کرد که کشورش از گزارش های مبنی بر حمله به یک نفتکش رژیم صهیونیستی در نزدیکی سواحل عمان نگران است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، پورتر ضمن اعلام این که آمریکا با شرکای بین المللی خود برای اطلاع از حقایق مربوط به شرایط وقوع این حادثه همکاری می کند، اظهار داشت: ما در قبال گزارش ها بسیار نگران هستیم و وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم.

این در حالی است که ساعاتی پیش مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) از دریافت گزارش هایی مبنی بر حمله به یک کشتی ژاپنی حامل پرچم لیبریا به نام «مرسر استریت» در دریای عرب و در ۲۸۰ کیلومتری شمال شرق بندر «الدقم» در جنوب شرق عمان خبر داده و تاکید کرده بود که این حادثه، کار دزدان دریایی نبوده است.

به دنبال آن نیز، شرکت حمل و نقل دریایی «زودیاک ماریتایم» که مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد و متعلق به «ایال عوفر»، میلیاردر صهیونیست است، در بیانیه ای ضمن اعلام این که مرسر استریت تحت مدیریت این شرکت است، تایید کرد که کشتی دیروز (پنج شنبه) هنگامی که بدون بار در حال حرکت در دریای عرب در شمال اقیانوس هند بوده، هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه این حادثه نیز، دو تن از خدمه آن شامل یک شهروند رومانی و یک شهروند بریتانیایی کشته شدند.

از سوی دیگر، کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مسئول بلندپایه این رژیم که هویت وی فاش نشده، ادعا کرد که حمله روز گذشته به کشتی مرسر استریت در دریای عرب، کار ایران بوده و در جریان آن نیز، از یک هواپیمای بدون سرنشین استفاده شده است.

خبر اصلی را در سوئیس‌اینفو ببینید

نظر شما