شناسهٔ خبر: 48600238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کشته شدن ۲ خدمه کشتی اسرائیلی هدف حمله در دریای عرب

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک شرکت رژیم صهیونیستی تایید کرد که به دنبال حمله به یکی از کشتی های تحت مدیریت آن در دریای عرب، دو خدمه کشتی کشته شدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری «العین نیوز» امارات، شرکت حمل و نقل دریایی «زودیاک ماریتایم» متعلق به «ایال عوفر»، میلیاردر صهیونیست، عصر امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که در نتیجه حمله روز گذشته به یکی از کشتی های تحت مدیریت این شرکت به نام «مرسر استریت» در دریای عرب و در نزدیکی سواحل کشور عمان، دو تن از خدمه کشتی کشته شدند.

شرکت زودیاک ماریتایم که مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد، در بیانیه خود در این باره آورده است: با اندوه فراوان، مطلع شدیم که حادثه روی داده در کشتی مرسر استریت در ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۱، به کشته شدن دو تن از خدمه کشتی، یک شهروند رومانی و یک شهروند بریتانیایی انجامیده است.

این شرکت حمل و نقل دریایی ضمن تاکید بر این که کشتی مذکور هنگام وقوع حمله، بدون بار در حال حرکت در شمال اقیانوس هند بوده و از خسارت وارد شده به سایر سرنشینان آن هیچ گونه اطلاعی ندارد، افزود: دغدغه اصلی ما، ایمنی و سلامتی همه سرنشینان کشتی است.

در ادامه بیانیه شرکت زودیاک ماریتایم همچنین آمده است: جزئیات حادثه همچنان در دست بررسی بوده و در حال حاضر نیز تحقیقات در رابطه با حادثه در جریان است؛ به همکاری نزدیک با مقامات بریتانیایی و دیگر مقامات ذی ربط ادامه می دهیم و اکنون جزئیات بیشتری نداریم که آن را به اشتراک بگذاریم.

این در حالی است که شرکت مذکور پیش از این نیز تایید کرده بود که کشتی ژاپنی مرسر استریت، تحت مدیریت آن می باشد و دیروز (پنج شنبه) در دریای عرب در شمال اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفته است.

پیش از آن نیز، مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) اعلام کرده بود که گزارش های حاکی از حمله به کشتی مذکور در دریای عرب و در ۲۸۰ کیلومتری شمال شرق بندر «الدقم» در جنوب شرق عمان دریافت کرده در حالی که این حادثه، کار دزدان دریایی نبوده است.

خبر اصلی را در العین‌نیوز ببینید

نظر شما