شناسهٔ خبر: 48600845 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ادعای یک مقام صهیونیست: حمله به کشتی اسرائیلی، کار ایران است

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شده که حمله اخیر به یک کشتی این رژیم در نزدیکی سواحل عمان، کار ایران بوده و به وسیله پهپاد انجام شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی عصر امروز (جمعه) به نقل از یک مسئول بلندپایه این رژیم ادعا کرده که حمله روز گذشته به کشتی «مرسر استریت» در دریای عرب و در نزدیکی سواحل کشور عمان، کار ایران بوده است.

بنا بر ادعای این مسئول بلندپایه صهیونیست که هویت وی فاش نشده، در حمله به کشتی ژاپنی «مرسر استریت» که تحت مدیریت شرکت حمل و نقل دریایی «زودیاک ماریتایم» متعلق به «ایال عوفر»، میلیاردر صهیونیست می باشد، از یک هواپیمای بدون سرنشین استفاده شده است.

این در حالی است که شرکت زودیاک ماریتایم ساعتی پیش در بیانیه ای، اعلام کرده بود که کشتی مرسر استریت دیروز (پنج شنبه) هنگامی که بدون بار در حال حرکت در دریای عرب در شمال اقیانوس هند بوده، هدف حمله قرار گرفته و در نتیجه آن نیز، دو تن از خدمه آن شامل یک شهروند رومانی و یک شهروند بریتانیایی کشته شدند.

این شرکت که مقر آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد، در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که از خسارت وارد شده به سایر سرنشینان کشتی مذکور هیچ گونه اطلاعی ندارد، تاکید کرده بود: جزئیات حادثه همچنان در دست بررسی بوده و در حال حاضر نیز تحقیقات در رابطه با حادثه در جریان است؛ به همکاری نزدیک با مقامات بریتانیایی و دیگر مقامات ذی ربط ادامه می دهیم و اکنون جزئیات بیشتری نداریم که آن را به اشتراک بگذاریم.

پیش از آن نیز، مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) ضمن اعلام دریافت گزارش هایی مبنی بر حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عرب و در ۲۸۰ کیلومتری شمال شرق بندر «الدقم» در جنوب شرق عمان، تاکید کرده بود که این حادثه، کار دزدان دریایی نبوده است.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما