شناسهٔ خبر: 48602696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

المنار: احتمال ورود فرانسه به روند تعیین وزرای کابینه میقاتی

صاحب‌خبر -

شفقنا- شبکه المنار لبنان اعلام کرد که اگر در روند تعیین وزرای کابینه نخست وزیر مکلف خللی ایجاد شود احتمال ورود فرانسه به این مسئله وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از پایگاه خبری النشره، شبکه المنار لبنان امروز جمعه اعلام کرد که اگر در لیست پیشنهادی نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف لبنان و روند تعیین وزرا مشکل و مانعی ایجاد شود، فرانسه به روند تعیین وزرا ورود خواهد کرد.

این شبکه به نقل از منابعی اعلام کرد: سخن گفتن از وزرای کابینه و کرسی های آن در نشست چهارمی که در روز دوشنبه آتی میان نجیب میقاتی و میشل عون، رئیس جمهور لبنان برگزار می شود، پایان خواهد یافت هرچند نقاط مثبت برای پر کردن شکاف ها افزایش نیافته است اما می توان خوش بینی محتاطانه ای داشت و تمامی احتمالات ممکن است.

این منابع افزودند: انتظار می رود فرانسه برای حل مشکلات تعیین کرسی های کابینه و وزرای انتخابی ورود کند زیرا تمایل خود بر ضرورت تسریع در تشکیل دولت تا پیش از نخستین سالگرد انفجار بندر بیروت یعنی چهارم اوت را ابراز کرده است.

نجیب میقاتی هفته گذشته در نشست نخست وزیران و نشست رایزنی رئیس جمهور و نمایندگان پارلمان برای تشکیل کابینه جدید در این کشور پس از انصراف سعد الحریری پس از چند ماه تلاش انتخاب شد.

این خبر را در النشره می توانید ببینید.

نظر شما