شناسهٔ خبر: 48599979 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای عملیات آتش‌بُر در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ کیلومتر آتش‌بُر در مناطق بحرانی در حوزه منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن امانی رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ کیلومتر آتش‌بُر در مناطق بحرانی از جمله مراتع و جنگل‌ها با مشارکت جوامع محلی اجرایی شده است.

او افزود: برای اجرای آتش‌بُر در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، اردل، بروجن و شهرکرد بیش از ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات این اداره کل هزینه شده است.

بیشتر بخوانید

امانی اضافه کرد: احداث آتش‌بُر در عرصه‌های منابع طبیعی با توجه به فصل گرما و احتمال افزایش آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان و در راستای اعمال تدابیر و اقدامات پیشگیرانه از آتش‌سوزی‌های احتمالی در مناطق بحرانی اجرا شده است.

او اظهار داشت: ۷۴۰ هزار هکتار وسعت استان شامل جنگل‌ها و مراتع متراکم و نیمه متراکم با تراکم پوشش بیش از ۲۵ درصد در شرایط بحرانی آتش‌سوزی قرار دارد.

امانی تصریح کرد: پارسال ۱۰ فقره آتش‌سوزی در سطحی بیش از ۱۱۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داد که بیشترین حریق در شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان، بروجن و لردگان اتفاق افتاد.

او ادامه داد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ع

نظر شما