شناسهٔ خبر: 48378885 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخصیص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای منابع طبیعی و آبخیزداری

با حمایت بنیاد برکت، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای اقدامات مشارکتی در راستای احیای منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در نشست هماهنگی نماینده بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد.

صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در این نشست با بیان اینکه حفظ و احیای منابع طبیعی مهمترین هدف سازمانی این اداره کل است گفت: جلوگیری از جنگل تراشی و از بین رفتن بافت‌های مهم خاک خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورد که طرح‌های جنگل کاری اقتصادی از مهمترین اقدامات این اداره کل برای حفظ و نگهداری عرصه‌های جنگلی است.

بیشتر بخوانید

او افزود: در طرح‌های تلفیقی مرتعداری پتانسیل‌های بالقوه مراتع لحاظ می‌شود تا با درآمدزایی و توان افزایی مرتعداران در راستای حفظ آب و خاک گام برمی‌دارند.

صالحی اضافه کرد: امید است همکاری با بنیاد برکت موجب تداوم و سرعت گرفتن این کار شود.

رئیسیان نماینده بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری هم با بیان اینکه بنیاد برکت با توسعه فعالیت‌های خود در زمینه حفظ و حراست از منابع طبیعی در استان تلاش می‌کند گفت: در این طرح پس از معرفی افراد از طریق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، عوامل اجرایی که تسهیل‌گر نامیده می‌شوند در نقاط روستایی و محروم شهرستان‌ها ورود کرده و به شناسایی ظرفیت‌ها و افراد جویای کار می‌پردازند.

او افزود: پس از آن افراد معرفی شده شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بنیاد برکت معرفی می‌شوند تا با دریافت تسهیلات ارزان و بازپرداخت کم بهره به راه‌اندازی کسب و کار بپردازند.

رئیسیان از مهمترین طرح‌هایی که شامل دریافت تسهیلات می‌شوند می‌توان به تولید نهال گونه‌های جنگلی، تولید نشاء گونه‌های مرتعی، زراعت چوب، کشت گیاهان دارویی، احیای مرتع داری، جنگل کاری اقتصادی و آبخیزداری و آبخوان داری اشاره کرد.

او ادامه داد: این تسهیلات به ازای هر هکتار ۲۰۰ میلیون ریال و تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال به صورت ۵ ساله و با سود ۴ درصد و تنفس ۶ ماه به کسانی که شرایط را دارا می‌باشند اعطا می‌شود.

رئیسیان گفت: بنیاد برکت به ازای هر شهرستان اعتبار ۶ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته که در قبال ۱۰ شهرستان استان مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ف

نظر شما