شناسهٔ خبر: 48599021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جولان کرونا در استان مازندران

خبرگزاری صداوسیما

با بستری ۶۳۹ بیمار جدید، شمار بستری شدگان کرونایی در مازندران به بیش از ۳ هزار نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

جولان کرونا در استان مازندرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، با بستری ۶۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ، شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های مازندران به ۳ هزار و ۳۶ نفر رسیده است.


همچنین در ۲۴ساعت گذشته ۵۵۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مرخص شدند و ۳۸۰ بیمار مبتلا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. همچنین ۲۰ نفر نیز در این مدت جان خود را از دست دادند.


دانشگاه علوم پزشکی مازندران: بستری ۳۹۸ بیمار جدید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۳۹۸ بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری و ۳۹۲ نفر ترخیص شدند.


دکتر موسوی افزود: ۲ هزار و ۱۱۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ اکنون در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری هستند.


او گفت: ۳۳۵ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به جان باختن ۲۰ نفر در ۲۴ساعت گذشته، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست تاکید کرد.


دانشگاه علوم پزشکی بابل: بستری ۲۴۱ بیمار جدید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۲۴۱ بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در چهار بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۱۵۹ بیمار نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.


دکتر سید فرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۹۱۸ نفر اعلام کرد و افزود: ۴۵ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

 

مازندران در آستانه قرمز کامل

با قرمز شدن ۵ شهر‌ستان دیگر ، تعداد شهر‌ستانهای قرمز استان مازندران به ۲۰ شهرستان رسید.

بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور در سامانه ماسک وزارت بهداشت، شهرستان‌های سوادکوه شمالی، عباس آباد، نکا، کلاردشت، گلوگاه در استان مازندران در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند.

 

نظر شما