شناسهٔ خبر: 48594721 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فروش فصلی کتاب طی ۱۷ دوره آن تقریبا ۲۳ برابر افزایش داشته است

صاحب‌خبر -
همایون امیر زاده در مراسم افتتاح فروشگاه زنجیره ای بوکتاب در مشهد  افزود: فروشگاه بوکتاب اتفاق بسیار مبارک و یکی از پاتوق های جدی استان هرمزگان است، مروجین کتاب به عنوان یک پایگاه و فعالان حوزه فرهنگ به عنوان پاتوق فرهنگی از این فروشگاه استفاده می کنند، همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با مجموعه بوکتاب همین اتفاق را برای مشهد رقم خواهد زد.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آموزش و پروش اگر کنار این کار نباشد ما توفیق چندانی نخواهیم داشت؛ گفت: بوکتاب  در تاریخ فرهنگ ایران ماندگار خواهد شد، این فروشگاهها با کنار هم قرار گرفتن گروهی شکل گرفت که درک درستی از مسئله کتاب، کودک و نوجوان و مسائل فرهنگی داشتند.  
امیرزاده در خصوص طرح فروشهای فصلی نیز گفت: فروش فصلی کتاب طی ۱۷ دوره آن تقریبا ۲۳ برابر افزایش داشته است، دوره هجدهم فروش فصلی کتاب از نهم مرداد ماه به مدت یک هفته آغاز خواهد شد.
وی با ارائه آماری از طرح فروش فصلی کتاب از آغاز این طرح تاکنون تصریح کرد: از ۲۴ آبان سال ۱۳۹۵ اولین طرح  به اسم «کتابفروشی به وسعت ایران» برگزار شد که در آن تنها ۱۰۴ کتابفروشی شرکت کردند،  ۱۴ هزار و ۴۳۶ نفر از این فرصت یارانه ای فرهنگی استفاده کردند و ۲۴ هزار و ۵۶۳ جلد کتاب به فروش رسید.
وی گفت: در سال ۱۴۰۰ و در دوره هفدهم تعداد کتابهای فروخته شده به ۵۶۱ هزار و ۸۹۳ جلد می رسد که از این تعداد  ۴۶۸ هزار و ۶۷۵ جلد مربوط به شهرستان ها بوده است و تعداد خریداران به ۱۴۶ هزار و ۶۱۹ نفر می رسد. این نشان میدهد که هر چه ما ظرفیت را توسعه دهیم استقبال بیشتر می شود.
امیر زاده بیان کرد: هر سال نمایشگاه کتاب تهران برگزار می شد که در سال گذشته به دلیل کرونا این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد، با اجرای ۴ طرح فصلی و ایجاد یک نمایشگاه کتاب مجازی ۱۴۰ میلیارد تومان درآمد داشت یعنی برابری با همان درآمدی که ناشر در نمایشگاه کتاب داشت.  
گفتنی است؛ در این مراسم از طرف معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به خراسان هدیه داد تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با خرید از فروشگاه بوکتاب، آنها را در اختیار مناطق محروم مشهد قرار دهد.

نظر شما