شناسهٔ خبر: 48593622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد:

فروشگاههای بوکتاب در کشور موجب ارتقای سطح فرهنگی می شود

امیرزاده گفت: فروشگاه بوکتاب در هرمزگان موجب ارتقای سطح فرهنگی مردم ما شد به گونه ای که ضریب نفود بهرمندی کتاب در یک اقدام یعنی راه اندازی ابن مجموعه ۶ برابر افزایش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «همایون امیرزاده »در مراسم افتتاح سومین شعبه فروشگاههای زنجیره ای کتاب و محصولات فرهنگی «بوکتاب» همزمان با روز عید غدیر خم در پاساژ پاژ اظهار داشت: فروشگاه بوکتاب اتفاق بسیار مبارکی بود که در هرمزگان موجب ارتقای سطح فرهنگی مردم ما شد به گونه ای ضریب نفود بهرمندی کتاب در یک اقدام یعنی راه اندازی ابن مجموعه ۶ برابر افزایش پیدا کرد.


مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از پاتوق های جدی استان هرمزگان بوکتاب است، مروجین کتاب به عنوان یک پایگاه و فعالان حوزه فرهنگ به عنوان پاتوق فرهنگی از این فروشگاه استفاده می کنند، همراهی ارشاد خراسان رضوی با مجموعه بوکتاب همین اتفاق را برای مشهد رقم خواهد زد. همچنین آموزش و پروش اگر کنار این کار نباشد ما توفیق چندانی نخواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ گونه تسهیلاتی برای راه اندازی بوکتاب ها پرداخت نکردیم؛ گفت:‌ فروشگاه بوکتاب همیشه در تاریخ فرهنگ ایران ماندگار خواهد شد، این فروشگاهها با کنار هم قرار گرفتن گروهی شکل گرفت که درک درستی از مسئله کتاب و کودک و نوجوان و مسائل فرهنگی داشتند.  


امیرزاده در خصوص طرح فروشهای فصلی نیز گفت: امروز هفدهمین دوره فروش فصلی کتاب را در کشور شاهد بودیم و هجدهمین دوره آن از شنبه شروع می شود، از 24 آبان سال 95 اولبن طرح ما به اسم «کتابفروشی به وسعت ایران» شکل می گیرد که در آن تنها ۱۰۴ کتابفروشی عضو هستند، تعداد افرادی که از این فرصت یارانه ای فرهنگی استفاده می کنند ، 14 هزار 436 نفر و تعداد کتابی که فروحته می شود 24 هزار و 563 جلد کتاب است.


مدیر کل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دوره هفدهم و در سال ۹۹ تعداد کتابفروشی ما به ۸۷۸ می رسد و تعداد کتابهایی که خریده می شود 440 هزار و 276 جلد و تعداد افرادی که کتاب  می خرند 141 هزار و 960 نفر هستند.


وی گفت: در سال ۱۴۰۰ و در دوره هفدهم تعداد کتابهای فروخته شده به ۵۶۱ هزار و 893 جلد می رسد که از این تعداد  468 هزار و 675 جلد مربوط به شهرستان ها بوده است و تعداد خریداران به 146 هزار و 619 نفر می رسد.  این نشان میدهد که هر چه ما ظرفیت را توسعه دهیم استقبال بیشتر می شود.


امیر زاده بیان کرد: هر سال نماشگاه کتاب تهران برگزار می شد که در سال گذشته به دلیل کرونا این نمایشگاه برگزار نشد، با اجرای 4 طرح فصلی و ایجاد یک نمایشگاه کتاب مجازی 140 میلیارد تومان درآمد داشتیم یعنی برابری با همان درآمدی که ناشر در نمایشگاه کتاب داشت.  


گفتنی است؛ در این مراسم امیر زاده از طرف معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، مبلغ 50 میلیون تومان به خراسان هدیه داد تا ارشاد استان با خرید از فروشگاه بوکتاب، آنها را در اختیار مناطق محروم مشهد قرار دهید.

 

 

پایان پیام/648

نظر شما