شناسهٔ خبر: 48594375 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همجواری پیکر شاعر افغانستانی با مزار سید شهیدان اهل قلم/ نویسنده «در آغوش قلب ها» به آغوش خاک رفت

مراسم تشییع و تدفین «محمدسرور رجایی»، شاعر و نویسنده برجسته افغانستانی صبح امروز در بهشت زهرای تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع محمدسرور رجایی، شاعر و نویسنده برجسته افغانستانی، صبح امروز با حضور افرادی همچون در این مراسم وحید جلیلی مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی، حامد بامروت فعال فرهنگی و تهیه کننده سینما، محمدرضا شهبازی طنزپرداز، نیک دل فیلمساز و محمدحسین بدری روزنامه نگار و نویسنده در بهشت زهرای تهران برگزار شد.

محمدحسین بدری روزنامه نگار درباره شخصیت مرحوم محمدسرور رجایی گفت: او بسیار متواضع و تنها هدفش ارتباط فرهنگی از طریق زبان بین مردم ایران و افغانستان بود. مردی که در سراسر زندگی اش سختی‌های زیادی را به جان خرید و غم دوری از وطن را به دوش کشید.

وی افزود: مرحوم رجایی سعی کرد در مجله «باغ» که مخصوص کودکان بود، فرهنگ سازی برای کودکان افغانستانی را حفظ کند.

همجواری پیکر شاعر افغانستانی با مزار سید شهیدان اهل قلم/ نویسنده «در آغوش قلب ها» به آغوش خاک رفت

گفتنی است محمد سرور رجایی، پژوهشگر و نویسنده افغانستانی، سحرگاه روز پنجشنبه هفتم مرداد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. مرحوم رجایی از حدود یک هفته قبل به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان میلاد تهران بستری بود. ایشان از اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نیز عضو هیات تحریریه مجله‌های سوره و راه بود و ده‌ها مقاله یادداشت و گزارش درباره روابط فرهنگی ایران و افغانستان از او به یادگار مانده است.

بیشتر بخوانید

کتاب‌های «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس، «ماموریت خدا» هفت روایت از احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان و کتاب «در آغوش قلب ها» اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی آثار منتشر شده از مرحوم رجایی است.

پیکر این شاعر و نویسنده نام آشنای افغانی در کنار مزار سید شهیدان اهل قلم در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما