شناسهٔ خبر: 48583644 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیام تسلیت مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران برای درگذشت نویسنده و شاعر افغانستانی

مصطفی راضی جلالی، مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران با انتشار پبامی درگذشت محمدسرور رجایی شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل افغانستان را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در پی درگذشت محمدسرور رجایی شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار فروتن، همزبان اهل افغانستان، مصطفی راضی جلالی، مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران نوشت: 

«درگذشت شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار فروتن، همزبان اهل افغانستان، جامعه ادبی ایران را در اندوه فروبرد. 

زنده‌یاد محمدسرور رجایی، دوست و برادری است که سال‌ها دل مهربان و پای پویای خود را در تحکیم پیوندهای برادری میان نویسندگان و شاعران ایران و افغانستان به خدمت گرفته بود. 

او که به گفته بسیاری از اهالی شعر و ادبیات «انسانی خودآموخته و پویا» بود، برای گسترش فرهنگ و زبان فارسی، همواره با پای پیاده از این محفل ایرانی به آن کانون افغانستانی در رفت و آمد بود تا اسباب دوستی و برادری را میان اندیشه ورزان دو کشور مستحکم‌تر کند. 

محمدسرور در تمام سال‌های فعالیت ادبی دست از خواندن، نوشتن و پژوهش برنداشت. چنان که تألیف و انتشار کتاب خاطرات رزمندگان افغانستانی از جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه میهن‌مان را می‌توان از فضائل نوشتاری او دانست. 

ضایعه درگذشت زنده یاد محمدسرور رجایی را به خانواده گرامی ایشان و اهالی فرهنگ و ادبیات اقلیم فارسی به ویژه به برادران و خواهران شاعر و نویسنده افغانستانی تسلیت گفته و برای آن عزیز ازدست‌رفته آرزوی آمرزش الهی می‌کنم. 

روان ش شاد و جایگاه ش بهشت. 

مصطفی راضی جلالی، مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران».

برچسب‌ها:

نظر شما