شناسهٔ خبر: 48593834 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرين مهلت رجيستري تبلت‌ها

صاحب‌خبر -
آخرين مهلت رجيستري تبلت‌ها
خبرگزاری آریا- دارندگان تبلت باید تا قبل از نهم مرداد با قراردادن سیم کارت در داخل تبلت‌ها یک تماس با آن برقرار یا پیامکی ارسال نمایند، فاز دوم طرح رجیستری تبلت‌ها، نهم مردادماه تکمیل و نهایی می‌گردد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طرح رجیستری تبلت‌های برند لنوو از روز دوم مرداد اجرایی شد و سایر برند‌ها از نهم مردادماه آغاز خواهد شد.
به این ترتیب اگر از تبلت (به جز تبلت‌های لنوو) استفاده می‌کنید، تا پیش از نهم مرداد ماه (ساعت 24، هشتم مردادماه)، با استفاده از هر سیمکارتی، یک پیامک یا تماس با آن برقرار کنید تا تبلت به صورت خودکار فعال شده و در سامانه همتا ثبت شود، به این ترتیب در آینده نیاز به رجیستر کردن آن تبلت نخواهید داشت.
بر این اساس فاز دوم طرح رجیستری از ابتدای تابستان امسال آغاز شده و در مرحله اول ساعت‌های هوشمند سیمکارت‌خور از دوازده تیرماه و دیگر محصولات مقرر، در نوزدهم تیرماه رجیستر شدند، حال از ابتدای مردادماه طرح رجیستری تبلت‌ها با محصولات برند لنوو آغاز شد و تبلت‌های لنوو اولین گروه تبلت‌های وارد شده به طرح رجیستری بودند.
در فاز دوم طرح رجیستری، مانند فاز اول دستگاه‌هایی که پیش از تاریخ اجرای طرح، به کشور وارد شده و مورد استفاده قرار گرفته شده باشند، نیازی به رجیستری ندارند، اما محصولاتی که پس از تاریخ‌های اعلام شده برای هر کالا در شبکه ارتباطی کشور فعال شوند، باید رجیستر شده و در سامانه همتا ثبت شوند.
قرار است با اجرای این طرح، دستگاه‌هایی که به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شوند، از دریافت خدمات اپراتوری محروم می‌گردند.

نظر شما