شناسهٔ خبر: 48583953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خبرهای مربوط به رجیستری تبلت‌ها

خبرگزاری صداوسیما

دارندگان تبلت باید تا قبل از نهم مرداد با قراردادن سیم کارت روی تبلت‌ یک تماس با آن برقرار و یا پیامکی ارسال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، فاز دوم طرح رجیستری از ابتدای تابستان امسال آغاز شده و در مرحله اول ساعت‌های هوشمند سیمکارت‌ خور از دوازده تیرماه و دیگر محصولات مقرر، در نوزدهم تیرماه رجیستر شدند.

از ابتدای مردادماه نیز طرح رجیستری تبلت‌ها با محصولات برند لنوو آغاز شد و تبلت‌های لنوو اولین گروه تبلت‌های وارد شده به طرح رجیستری بودند.

در مرحله دوم طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که پیش از تاریخ اجرای طرح، به کشور وارد شده و مورد استفاده قرار گرفته شده باشند، نیازی به رجیستری ندارند، اما محصولاتی که پس از تاریخ‌های اعلام شده برای هر کالا در شبکه ارتباطی کشور فعال شوند، باید رجیستر شده و در سامانه همتا ثبت شوند.

قرار است با اجرای این طرح، دستگاه‌هایی که به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شوند، از دریافت خدمات اپراتوری محروم شوند.
اگر از تبلت (به جز تبلت‌های لنوو) استفاده می‌کنید، تا پیش از نهم مرداد ماه (ساعت ۲۴، هشتم مردادماه)، با استفاده از هر سیمکارتی، یک پیامک یا تماس با آن برقرار کنید تا تبلت به صورت خودکار فعال شده و در سامانه همتا ثبت شود، به این ترتیب در آینده نیاز به رجیستر کردن آن تبلت نخواهید داشت.
بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طرح رجیستری تبلت‌های برند لنوو از روز دوم مرداد اجرایی شد و سایر برند‌ها از نهم مردادماه آغاز خواهد شد.

نحوه گرفتن استعلام وضعیت تبلت

اگر سیم کارت در دستگاه وارد کردید و حداقل ۳ روز از ورود سیم کارت و اولین تماس شما گذشته می‌توانید از سایت همتا یا #۷۷۷۷* استعلام وضعیت بگیرید.
توجه داشته باشید اگر همین الان دستگاه آکبند خریداری کردید با استعلام وضعیت باید سیم کارت بر روی آن قرار دهید و تماس برقرار کنید چند روز بعد مجددا چک کنید تا در سامانه درج شود.
آماری از تعداد فعال بودن تبلت در کشور
بنابر گزارشی که انجمن واردکنندگان تلفن همراه منتشر کرده است، در سال ۹۹ حدود ۲ میلیون دستگاه تبلت به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در شبکه ارتباطی کشور فعال شدند.
از ابتدای امسال تا ۹ تیر ۱۴۰۰، بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه موبایل‌واره به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار وارد کشور شده که تنها ۲ درصد آن قانونی است.
مرحله دوم طرح رجیستری که موبایل‌ واره‌ها را شامل می‌شود، از قاچاق ۳۰۰ میلیون دلار جلوگیری می‌کند.

نظر شما