شناسهٔ خبر: 48592005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران: امروز غدیر عینی حمایت از ولایت است

کرمان - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: ما تاریخ پرست نیستیم و امروز غدیر عینی ما حمایت از ولایت است و امامین خلف ما هر ۲ پرچم غدیر را به دست گرفته اند، لذا سبک زندگی آنها، اقتدار در برابر دشمن و تواضع در مقابل خودی ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی شامگاه پنجشنبه در آیین جشن غدیر در کرمان افزود: مسئله غدیر حکومت بر دلها است و حکومت با عشق، ایمان، توحید، جلال و جبروت خداوند بر دلها و باز کردن مسیر حرکت بشر به سوی قله کمال و تمام خوبی ها است.

وی تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود و پرچم به دست یک نور الهی، تربیت شده مکتب ائمه اطهار (ع)،  فقیه اسلام شناس، عارف و عاشق اهل تضرع شبانه به درگاه خدا نبود، شهید سلیمانی این حالت و درجه را پیدا نمی کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ولایت رشته است و این دانه های تسبیح به تنهایی قداستی ندارند و دانه های از هم گسسته بدرد نمی خورند و آن رشته ای که قطرات آحاد جامعه را به صورت دریای خروشان جلوی دشمن قرار می دهد و موج غیرت را به حرکت در می آورد، ولایت و حکومت ولایی و الهی است.

وی با بیان اینکه امام منشا وحدت جامعه است تاکید کرد: اگر ولایت نباشد، امامت ناقص است و شهید سلیمانی سالیان سال پرچمدار و علمدار و بازوی پرتوان نایب امام زمان (عج) بود، اما وقتی از آنطرف به دلش نگاه کردند طاقت نیاورد و دلربا او را بردند.

حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: آنچه که آدم را زنده می کند، امامت و ولایت است، خداوند و رسول آمده اند این چشمه را جاری کنند که تشنگان وصال خدا و درجات عالی بهشت از این چشمه می نوشند، زنده می شوند و حیات ابدی پیدا می کنند.

وی ادامه داد: غدیر مسئله یک روز نیست، بلکه مساله روزگار بشر است و جامعه ای که در راس آن فرد فاسد و بی بند و بار باشد جوان های آن مملکت ایثارگر نمی شوند، اما  زمانی پرچم در دست امام راحل (ره) قرار می گیرد جوان ها سیل جبهه می شوند و از این دریای خروشان اجتماعات جهادی بزرگان و پهلوانی مانند شهید سلیمانی خودشان را بروز می دهند.

خطیب موقت جمعه تهران تصریح کرد: امام راس هرم، پرچمدار، الگو و معلم و مرکزیت و قبله دلها است که حاجیان را به طرف یک نقطه می کشد و حول آن نقطه به گردش در می آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مردم باید سراغ ولی و امام بروند، امامت یک مقام قراردادی نیست بلکه نورالهی و جاذبه ای ملکوتی است که دلها را عاشق پرور می کند و قطره ها را به دریا تبدیل می کند.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: مسئله غدیر مدل حکومت، سبک زندگی و سرنوشت انسان ها را به دست بهترین شخص است و در روز غدیر پیامبر (ص) تکلیف مردم آن زمان را بعد از خودش مشخص و پرچمدار و زعیم را به مردم معرفی کرد و هم امامان ما بویژه حضرت حجت (ع) را  مکرر یاد فرمودند.

وی افزود: اگر  مردم غدیر را محکم حفظ کرده بودند، نه حضرت زهرا(س) به شهادت می رسیدند و نه امام حسین(ع) به دست مدعیان دین قطعه قطعه می شد، نبود غدیر، جنایت، آدمکشی می آورد.

امام جعه موقت تهران تصریح کرد: اگر مردم غدیر را طبق دستور پیامبر(ص) جدی می گرفتند و سینه سپر می کردند و جلوی قدرت طلب ها را نمی گرفتند فتنه بعدی پیش نمی آمد.

وی ادامه داد: اگر مردم ما در فتنه سال ۸۸ امامت را جدی نمی گرفتند و روز ۹ دی به خیابان ها نمی ریختند، فتنه ریشه انقلاب را کنده بود و این فتنه امروز هم که در خوزستان و گاهی در جاهای دیگر سرباز می کند، مردم مقاوم  و شهید داده خوزستان اهل فتنه نیستند.

حجت اسلام صدیقی بیان کرد: قرن ها جامعه اسلامی گرفتار فتنه و جنگ ها شده و چه خون هایی که ریخته و شهرهایی ویران شده و همه اینها به خاطر دور شدن از ولایت است.

وی تاکید کرد: جامعه ای که مرکز و امام  و ولی ندارد، آن جامعه خلافکار، ویرانگر، غیرمستقل و در معرض توفان ها و بادها است و آن چیزی جامعه را قرص و محکم می کند، حکومتی است که بر اساس ولایت الهی و مظهر ولایت مطلقه فقیه است.

امام جمعه موقت تهران گفت: غدیر نقطه مرکز سعادت بشری، چشمه، کعبه، آدرس بهشت و تابلو ورود ممنوع به جهنم، هرزگی ها و ذلت ها است و غدیر یعنی گنجی که بشر را از نظر درونی قوی می کند.

وی افزود: کسی که ولایت دارد به خدا تکیه دارد و به امکانات داخلی توجه می کند و خودش را از بیگانه پرستی برای همیشه خلاص می کند وکسانی که چشمشان به بیگانه است و خودشان را قبول ندارند، دلیلی بر بی ولایتی و فاصله گرفتن از غدیر است.

حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: پیغمبر ما مهمترین روز را غدیر می دانند و ائمه ما یکی بعد از دیگری غدیر را به عنوان خوراک، روح،  آب حیات و جام عشق به مردم دادند تا مردم را دور غدیر بچرخند و این پرچم علوی در اهتزاز بماند و خدا به امام (ره) این موقعیت و اقتدار و جاذبه را داد که او آمد و پرچم غدیر را بلند کرد.

وی تصریح کرد: امام راحل چقدر در برابر جوانان تواضع می کردند و می گفتند بر بازوی رزمندگان بوسه می زنم و مقام معظم رهبری نیز چقدر جوانان را تحویل می گیرند.

خطیب جمعه موقت تهران با بیان اینکه سبک زندگی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب سبک زندگی علی بن ابیطالب(ع) است افزود: امام (ره) تا آخر عمر در حسینیه زندگی کردند و یکبار به قصری قدم نگذاشت و خود را شرمنده مردم معرفی می کرد و زمان رفتن، این انقلاب و ولایت را به مردم سپرد و شما در امانتداری خسارت صدر اسلام را جبران کردید.

آیین جشن غدیر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در محل باغ موزه دفاع مقدس کرمان برگزار شد.

نظر شما