شناسهٔ خبر: 48590684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران:

چشم به بیگانه داشتن دلیل بر بی ولایتی/ غدیر؛ گنجی است که بشر را تا قیامت از نظر درونی غنی می کند

آیت الله صدیقی با بیان اینکه غدیر، گنجی است که بشر را تا قیامت از نظر درونی غنی می کند؛ گفت: آنها که چشم به بیگانه دارند و خود را قبول ندارند دلیل بر بی ولایتی و فاصله گرفتن از غدیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله حاج کاظم صدیقی، پنجشنبه شب(7 مرداد) در جشن عیدغدیرخم که به همت شعبه استانی بنیادبین المللی غدیر در باغ موزه دفاع مقدس استان برگزار شد؛ در سخنانی با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، گفت: آن قافله سالار و مدیرکاروانی که ما را به خدا می رساند و در تمام ادیان و مرام ها و تشکل ها و سازمان های مادی آنکه صاحب قدرت است می گوید «تعال» یعنی بیا؛ من رفتم تو دنبال من بیا.

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ائمه دالان ورودی رسیدن به خدا هستند؛ ایشان را باب الخیر، باب الجنه، باب الجهاد و...دانست و تصریح کرد: ائمه نور خدا را بر دلها می تابانند و با ایشان است که ما عاشق خدا و روانه او می شویم.

 

 

 

وی ادامه داد: اگر انقلاب نشده بود و اگر پرچم به دست یک تربیت شده مکتب اهل بیت، یک فقیه اسلام شناس، عارف واصل و...نبود آیا شهید سلیمانی این درجه را پیدا می کرد؟ امکان نداشت! زیرا ولایت، رشته است که دانه های تسبیح با این رشته، تسبیح هستنند و الا قداستی ندارند؛ رشته ای که جبهه بوجود می آورد و قطرات جامعه را به صورت دریای طوفانی مقابل دشمن قرار می دهد و موج غیرت را به حرکت درمی آورد ولایت و حکومت ولایی و الهی است.

 

 

آیت الله صدیقی امام را منشأ وحدت دانست که جذب می کند و اظهار کرد: آدمی خیال می کند شهید حججی خودش اینگونه عاشق بود؛ نه، دل او را برده بودند؛ تا یار که را خواهد و میلش به چه باشد؛ شهید سلیمانی سالهای سال پرچمدار و نماینده حضرت ابوالفضل و بازوی پرتوان نائب امام زمان بود اما وقتی نگاه به دلش کردند تاب نیاورد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: مسئله غدیر، مسئله حکومت بر دلها است، حکومت ایمان و توحید و جلال و جمال خدا بر دلها و هموار کردن مسیر حرکت بشر به سوی قله کمال و جلال و جمال و همه خوبی ها؛ آیه استجیبوا لله ...ایه ولایت است زیرا آن که آدم را زنده می کند امامت و ولایت است.

 

 

 

امام جمعه موقت تهران در این باره افزود: خدا و رسول این چشمه را جاری کردند تا تشنگان خوبی ها و رهایی از قید و بندها و تشنگان وصال خدا و درجات عالی بهشت از این چشمه بنوشند و زنده شوند پس مسئله غدیر، مسئله یک روز نیست که روزگار بشر و مدل حکومت، سبک زندگی و سرنوشت انسان ها را به دست بهترین انسان ها سپردن است.

 

 

 

وی با بیان اینکه غدیر مخصوص آن زمان نیست و امیرالمؤمنین شخص نیست که یک شخصیت است؛ اظهار کرد: جامعه ای که در رأس آن یک شاه شرابخوارِ هرزه باشد جوانان مملکت که ایثارگر نمی شوند اما وقتی پرچم دست امام می آید، سیل جوانان جبهه ای می شوند و اجتماعات خروشان جهادی{و سلیمانی ها و...} خودشان را نشان می دهند.

 

 

 

آیت الله صدیقی مَثَل امام را مَثَل کعبه خواند که مردم باید سراغ امام بروند  و ادامه داد: امامت؛ ریاست جمهوری نیست، امامت مقام قراردادی هم نیست؛ نور الهی در کسی محقق می شود و جذبه مغناطیسی که دلها را عاشق پرور و قطره ها را به دریا تبدیل می کند.

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه اگر آن روز غدیر را محکم گرفته بودند، حضرت زهرا کشته نمی شد و امام حسین به دست مدعیان توحید قطعه قطعه نمی شد؛ افزود: نبودِ غدیر جنایت و آدمکشی می آورد؛ پاکیزگان را می کشند و هرزه گان را نگه می دارند؛ اگر مردم آن روز سینه سپر می کردند و جلوی قدرت طلبان را می گرفتند سقیفه پیش نمی آمد کمااینکه در سال 88 اگر مردم ما امامت را جدی نمی گرفتند و روز 9 دی به خیابان ها نمی ریختند، فتنه، انقلاب را ریشه کن کرده بود.

 

 

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسائل اخیر خوزستان سئوال کرد: چه کسانی مردم آزاری می کنند که مردم به خیابان بکشانند؟ این چند سال که مقام معظم رهبری برای حل مشکل مردم اجازه برداشت از صندوق ذخیره ارزی را دادند چه کسانی و چرا مسامحه کردند؟ چرا به مردم فشار می آورند؟! اینها برای آن است مردم مقابل ولایت بایستند و آنانکه مقابل علی قرار گرفتند {باعث شد} قرنها جامعه اسلامی گرفتار فتنه و جنگ ها علیه یکدیگر شدند.

 

 

 

وی با بیان اینکه عالم همه جا هسته مرکزی دارد و موجودات دور یک محور حرکت می کنند و خداوند خواست که آدم را با عالم منطبق کند؛ اظهار کرد: جامعه ای که مرکز و امام و ولی ندارد آن جامعه ویرانگر و غیرمستدل و در معرض طوفان ها است.

 

 

 

آیت الله صدیقی گفت: آنچه جامعه را قرص و محکم می کند  آن حکومتی است که بر اساس ولایت الهی است بنابراین غدیر سرنوشت است؛ روزگار است؛ نقطه مرکزی سعادت بشر و چشمه و آب حیات، آدرس بهشت و گنجی که بشر را تا قیامت از نظر درونی غنی می کند.

 

 

 

وی در پایان یادآور شد: کدخدا پرستی ها مال کسانی است که مقابل ولایت هستند؛ آن که ولایت دارد به خود تکیه و به خدا توکل دارد و می خواهد امکانات داخلی را شکوفا و خود را برای همیشه از بیگانه خلاص کند اما اینهایی که چشم به بیگانه دارند و خود را قبول ندارند دلیل بر بی ولایتی و فاصله گرفتن از غدیر است.

 

 

پایان پیام/80

نظر شما