شناسهٔ خبر: 48587521 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو با دوربین منحصربه‌فرد معرفی شدند

صاحب‌خبر -

هواوی از دو گوشی موبایل هواوی پی ۵۰ و هواوی پی ۵۰ پرو – Huawei P50 Pro رونمایی کرد. مشخصات فنی، امکانات، دوربین و قیمت دو گوشی جدید هواوی در ادامه مطلب.

پس از ماه‌ها انتظار، سرانجام سری گوشی های پرچمدار P50 هواوی به صورت رسمی معرفی شد. این بار خبری از مدل پرو پلاس نیست و فقط یک نسخه پایه و یک نسخه پرو عرضه می‌شود. اما هر دو مدل از دوربین‌های بهبود یافته و گزینه‌های جالب توجه برای چیپست بهره می‌برند و مشخصات و امکانات بسیار خوبی دارند.

دوربین

در ابتدا با دوربین منحصربه‌فرد هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو شروع می‌کنیم. همکاری هواوی با برند لایکا ادامه دارد و برای دوربین این سری پرچمدار جدید نیز از دوربین‌های برند Leica استفاده شده است. هر دو مدل از سنسورهای رنگی ۱۰ کاناله و ماژول‌های تله فوتو بهبود یافته بهره می‌برد. هر دو نسخه P50 از دوربین اصلی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و لنز ۲۳ میلی‌متری، دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال یا OIS برخوردار هستند.

هواوی پی ۵۰ پرو همچنین دارای یک دوربین سیاه و سفید یا مونوکروم ۴۰ مگاپیکسلی است. این دوربین در پشت لنز ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.6 قرار گرفته است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید با لنز ۱۳ میلی‌متری و دیافراگم f/2.2 نیز وجود دارد و این دوربین‌ها دارای فوکوس خودکار لیزری یا Laser autofocus هستند.

برای بزرگنمایی، یک عدسی پریسکوپی در نظر گرفته شده است که فاصله کانونی ۹۰ میلی‌متری دارد. این فاصله کانونی از بیشتر لنزهای پریسکوپی که تاکنون دیده‌ایم کمتر است و بزرگنمایی در حدود ۳.۹ برابری دارد. اما سنسور ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو با وضوح بالا در مدل پرو، انعطاف‌پذیری زیادی را ارائه می‌دهد و بزرگنمایی دیجیتال آن تا ۲۷۰۰ میلی‌متر است. این لنز از دیافراگم f/3.5 و لرزش‌گیر اپتیکال یا OIS بهره می‌برد.

هواوی پی ۵۰ برای اولین بار در یک مدل غیر پرو به لنز پریسکوپی مجهز شده است. این لنز دارای فاصله کانونی ۱۲۵ میلی‌متری و بزرگنمایی ۵ برابری است و از سنسور متوسط ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.4 و لرزش‌گیر OIS استفاده می‌کند. مدل پایه همچنین دارای لنز فوق عریض ۱۶ میلی‌متری و یک سنسور مشابه ۱۳ مگاپیکسلی است و در نهایت این که هر دو مدل از دوربین سلفی تکی ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

هواوی پی 50 هواوی پی 50

هواوی پی ۵۰ پرو از ویژگی XD Fusion Pro برخوردار است. این سیستم همجوشی تصویر، میزان نور جمع شده را در مقایسه با پی ۴۰ پرو دو برابر می‌کند و دامنه دینامیکی را ۲۸ درصد افزایش می‌دهد. هر دو گوشی قادر به فیلمبرداری با وضوح ۴K هستند و ضبط ویدیو با رزولوشن ۸K وجود ندارد. برای ویدیوهای اسلوموشن یا صحنه آهسته نیز این دو گوشی می‌توانند در نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن ۱۰۸۰p فیلمبرداری کنند.

مشخصات سخت افزاری

هواوی پی ۵۰ پرو در دو نسخه عرضه می‌شود؛ یکی با تراشه کایرین ۹۰۰۰ و دیگری با کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸. جالب است که هر دو نسخه فقط از اتصال ۴G پشتیبانی می‌کنند، در حالی که هر دو چیپست توانایی پشتیبانی از ۵G را نیز دارند. نسخه پرو با چندین پیکربندی حافظه و رم نیز در دسترس خواهد بود. این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نانومموری برای اضافه کردن ۲۵۶ گیگابایت حافظه بیشتر عرضه می‌شود و مدل گران‌قیمت‌تر آن نیز دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی است.

مدل پایه هواوی پی ۵۰ نیز فقط با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه می‌شود و نسخه دارای تراشه Kirin برای این مدل وجود ندارد. این گوشی نیز مانند نسخه پرو فقط در مدل ۴G روانه بازار می‌شود. هواوی P50 دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی است. هر دو گوشی به صورت پیش فرض به سیستم عامل هارمونی او اس ۲.۰ مجهز هستند.

از نظر ابعاد، هر دو گوشی تقریبا اندازه یکسانی دارند. با وجود این، هواوی پی ۵۰ پرو از صفحه نمایش ۶.۶ اینچی خمیده OLED با رزولوشن ۲۷۰۰ در ۱۲۲۵ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۵۰ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. این پنل نمایشگر دارای قابلیت HDR و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی و همچنین نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتزی است.

در مقابل، مدل پایه P50 از نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد با رزولوشن مشابه با نسخه پرو و البته نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند و پشتیبانی از HDR نیز در آن وجود دارد. در بخش باتری نیز مدل پرو برتری کوچکی نسبت به نسخه پایه دارد. هواوی پی ۵۰ به باتری ۴۱۰۰ و پی ۵۰ پرو به باتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده‌اند و هر دو مدل از شارژر ۶۶ واتی با درگاه یو اس بی تایپ C و شارژ ۵۰ وات بی سیم پشتیبانی می‌کنند.

شباهت‌ها بین دو گوشی به همین جا ختم نمی‌شود؛ هر دو گوشی دارای اسپیکرهای استریو هستند و هر دو از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار بهره می‌برند. هواوی P50 Pro در پنج رنگ و P50 در سه رنگ به بازار عرضه می‌شوند. بر خلاف شایعاتی که مدتی پیش منتشر شده بود، هر دو مدل این سری پرچمدار جدید هواوی به صورت جهانی در دسترس خواهند بود و شاید به همین دلیل باشد که این دو گوشی فقط در نسخه‌های ۴G روانه بازار می‌شوند.

Huawei P50 Pro از فردا پیش فروش می‌شود و اولین دستگاه‌ها در تاریخ ۱۲ آگوست به بازار عرضه می‌شوند. ارزان‌ترین مدل دارای چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ و حافظه ۸/۱۲۸ گیگابایتی است که با قیمت ۹۳۰ دلار به فروش می‌رسد. مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی با تراشه‌های Snapdragon 888 یا Kirin 9000 عرضه می‌شوند که قیمت آنها به ترتیب ۶۵۰۰ و ۷۵۰۰ یوآن است. این مدل با ۱۲ گیگابایت RAM و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی از ماه سپتامبر در دو رنگ وجود دارد. گزینه ارزان‌تر دارای قیمت ۸۰۰۰ یوآن یا ۱۲۴۰ دلار و گزینه دیگر ۸۴۰۰ یوآن هستند. Huawei P50 نیز در ماه سپتامبر وارد بازار می‌شود و از قیمت ۷۰۰ دلار برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی شروع می‌شود.

در ادامه جدول کامل مشخصات هواوی پی ۵۰ و پی ۵۰ پرو را مشاهده می‌کنید:

مشخصات هواوی پی ۵۰

ابعاد ۱۵۶.۵ در ۷۳.۸ در ۷.۹۲ میلی‌متر
وزن ۱۸۱ گرم
رنگ‌بندی مشکی طلایی، سفید مرواریدی، طلایی کاکائویی
صفحه نمایش ۶.۵ اینچی OLED با وضوح ۲۷۰۰ در ۱۲۲۴ پیکسل، نرخ نمونه‌برداری تاچ ۳۰۰ هرتزی، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی
مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار استاندارد IP68
تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ ۴G
پردازنده ۸ هسته‌ای شامل ۱ هسته Cortex-X1 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۶۰
رم ۸ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.4
دوربین پشتی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 + لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 + لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/3.4 و لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار
باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژر ۶۶ وات سوپرشارژ

هواوی پی 50 هواوی پی 50

مشخصات هواوی پی ۵۰ پرو

ابعاد ۱۵۸.۸ در ۷۲.۸ در ۸.۵ میلی‌متر
وزن ۱۹۵ گرم
رنگبندی مشکی طلایی، طلایی کاکائویی
صفحه نمایش ۶.۶ اینچی OLED با وضوح ۲۷۰۰ در ۱۲۲۸ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، نرخ نمونه‌برداری تاچ ۳۰۰ هرتزی
مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار استاندارد IP68
تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ ۴G یا کایرین ۹۰۰۰ ۴G
پردازنده ۸ هسته‌ای شامل ۱ هسته Cortex-X1 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۶۰
رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.4
دوربین پشتی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لرزش گیر اپتیکال + ۴۰ مگاپیکسلی مونوکروم با دیافراگم f/1.6 + لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 + لنز ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/3.5 و فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال
باتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژر ۶۶ واتی سیمی سوپرشارژ و ۵۰ واتی بی سیم

نظر شما