شناسهٔ خبر: 48583702 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نمکی: واکسیناسیون خبرنگاران هفته آینده به پایان می‌رسد/ اهالی سینما در نوبت واکسن

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وزیر بهداشت با اشاره به زمان شروع و پایان واکسیناسیون گروه‌های خاص گفت که واکسینه کردن خبرنگاران تا هفته آینده به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معلمان با اشاره به اینکه گروه‌های جدید واکسیناسیون از امروز به تدریج برای گروه‌های مختلف آغاز می‌شود، بیان کرد: امروز واکسیناسیون معلمان و استادان آغاز می‌شود تا در مهر از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها استفاده شود، همچنین رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از مسیرهای هوایی، دریایی و زمینی واکسینه خواهند شد همچنین بیماران دیابتی و زندانیان در دستور کار قرار دارند.

او ادامه داد: واکسیناسیون خبرنگاران هفته آینده به اتمام می‌رسد همچنین اهالی سینما که در حال کار هستند اسامی شان دریافت شده و کار واکسیناسیون آن‌ها هفته آینده شروع می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه واکسیناسیون گروه‌های خاص تاثیری بر عملکرد واکسیناسیون گروه‌های سنی ندارد، بیان کرد: مراکز تزریق واکسن گروه‌های خاص هم جدا از سایر مراکز خواهد بود.

نمکی با اشاره به اینکه مشکلی بابت تامین واکسن نداریم، تصریح کرد: همینطور که از مرز تزریق ۴٣٠ هزار واکسن عبور کردیم روزهای آینده هم این روند تداوم دارد و از واکسن‌های برکت، پاستور و واکسن‌های وارداتی بهره می‌گیریم.

وزیر بهداشت درباره نگرانی خانواده‌ها به دنبال بازگشایی مدارس و واکسینه نشدن دانش آموزان گفت که در هیچ جای دنیا واکسیناسیون دانش‌آموزان را نداریم و به عنوان گروه‌های هدف در نظر گرفته نشده اند، اما تنها واکسنی که برای گروه سنی ۵ تا ١٨ سال جواب داده ، پاستور است که اگر پاسخ مناسب از آن بگیریم می‌توان از این واکسن استقاده کنیم.

نمکی تصریح کرد: خانواده‌ها بابد توجه داشته باشند که به هیچ وجه واکسیناسیون به معنای رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی نیست.

۴۷۲۳۷

نظر شما