شناسهٔ خبر: 48583395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۴ هزار کیلومتر راه آهن کشوری تا پایان سال

رئیس جمهور: با افتتاح طرح‌های نیمه تمام تا پایان سال ما ۱۴ هزارکیلومتر راه آهن در کشور خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای روحانی در ادامه سخنانش در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به معنای موضوع غدیر در اسلام تصریح کرد: در این روز دست مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) به دست علی (ع) رسید و هر دو دست بلند شد و گفت هرکه من مولای اویم از این پس علی نیز مولای او است، اما معیار‌های حاکمیت را تا روز قیامت برای ما معرفی کرد.
رئیس جمهور افزود: امروز همه افتخار ما این است که حکومت اسلامی ما در مسیر امیرالمومنین (ع) باشد البته همه ما یقین داریم حکومت امروز جمهوری اسلامی ایران با حکومت علی (ع) فاصله دارد، اما در عین حال تلاش و مطلوب ما این است که همان مسیر را بپیماییم؛ این حرکت، تلاش، ایثار و فداکاری ما باید ادامه یابد تا روز به روز رنگ حکومت ما همان رنگ حکومت مولایمان علی (ع) باشد.
آقای روحانی گفت: ما در روز‌های پایانی دولت دوازدهم و در آخرین پنجشنبه افتتاح هستیم که از سال ۹۹ آغاز شد، بسیار بسیار خوشحالم و فکر نمی‌کردم که خداوند توفیق افتتاح هر هفته را به ما بدهد تا با این افتتاح‌ها دل مردم را شاد کنیم.
رئیس جمهور افزود: من می‌دانم مردم ما در طول سه سال و نیم با مشکلات بسیار زیادی در جنگ اقتصادی روبرو بودند و توامان، کرونا نیز شرایط را سخت‌تر کرد و همچنین حوادث طبیعی، چون خشکسالی نیز مشکلات را چند برابر کرد، اما در عین حال مردم افتتاح این پروژه‌های عظیم و بزرگ را به دست مهندسان و جوانان خود می‌بینند.
آقای روحانی تصریح کرد: ما قادریم در یک روز صد‌ها کیلومتر پروژه را افتتاح کنیم که بسیار مهم است، تنها یک پروژه امروز راه آهن یزد به اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر افتتاح شد که راه را چند ساعت نزدیک‌تر و مسیر را کوتاه‌تر کرد، این راه آهن برای تولیدکنندگان، معادن بزرگ و همچنین مسافران رفاه ایجاد می‌کند.
رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ریل‌های دو خطه در دو استان اصفهان و زنجان افزود: در این پروژه توانستیم در دو نقطه ریل را دو خطی کنیم که اعتبارات بیشتری از پروژه‌های ریل یک خطی نیاز دارد و بسیار برای سرعت قطار و دسترسی‌های مردم مهم است.
آقای روحانی گفت: ریل گذاری دو طرح بزرگ نیز به اتمام رسیده بود؛ ریل گذاری خط راه آهن بستان آباد به تبریز تا ایستگاه خاوران آماده است و با این که ایستگاه ساخته شده، اما به دلیل برخی مسائل فنی برای حرکت قطار نیاز به یک الی دو هفته زمان دارد همچنین پروژه خاش -زاهدان نیز در روز‌های آینده تکمیل می‌شود و هر دو پروژه را دولت بعدی افتتاح خواهد کرد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام دیگری وجود دارد که اگر تا پایان سال به افتتاح برسند ما ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن در کشور خواهیم داشت و یکی از افتخارات ماست که خط راه آهن کشوری را از ۱۰ هزار به ۱۴ هزار کیلومتر می‌رسانیم.

نظر شما