شناسهٔ خبر: 67272042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

فرماندار کالیفرنیا با استفاده از موبایل در مدارس موافق نیست - اکو

اقتصاد ایران: فرماندار ایالت کالیفرنیا موضع خود درخصوص ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، در حمایت از تلاش‌ها برای محدود کردن استفاده از گوشی‌های هوشمند در مدارس این ایالت، بیانیه‌ای صادر کرد.

فرماندار کالیفرنیا موضع خود را تنها چند ساعت قبل از رأی‌گیری اعضای هیئت‌مدیره‌ی منطقه‌ی آموزشی لس‌آنجلس برای تصویب پیشنهاد ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس بیان کرد.

نیوسام در بیانیه‌اش گفت که با قانون‌گذاران همکاری خواهد کرد تا استفاده از موبایل در مدارس را محدود کنند؛ چراکه به‌باور او، «کودکان و نوجوانان باید روی درس‌های خود متمرکز باشند، نه روی نمایشگرهای خود».

فرماندار کالیفرنیا به مقاله‌ای از جراح کل ایالات متحده اشاره و با آن موافقت کرد. در این مقاله، گفته شده بود که شبکه‌های اجتماعی باید مانند بسته‌ی سیگار برچسب‌های هشداردهنده داشته باشند؛ زیرا این پلتفرم‌ها می‌توانند به سلامت روانی نوجوانان بسیار آسیب برسانند.

نیوسام گفت قوانینی که او تدوین خواهد کرد، بر‌اساس دستوری ایجاد خواهند شد که در سال ۲۰۱۹ امضا کرده بود. طبق آن دستور، مناطق آموزشی اجازه دارند تا ممنوعیت‌های استفاده از موبایل را اعمال کنند؛ اما الزامی برای این اقدام وجود ندارد.

مقالات مرتبط
  • استفاده از موبایل در مدارس لس آنجلس ممنوع می‌شود؟
  • جراح کل آمریکا: شبکه‌های اجتماعی باید مثل سیگار برچسب هشدار داشته باشند

اگر کالیفرنیا قانونی را برای ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس تصویب کند، به فهرست ایالت‌هایی مانند فلوریدا و ایندیانا با قوانین مشابه می‌پیوندد. مدارس فلوریدا به جلوگیری از استفاده دانش‌آموزان از گوشی‌های خود در زمان برگزاری کلاس موظف هستند و برخی مناطق حتی دانش‌‌آموزان را ملزم می‌کنند که از موبایلشان تا زمان بازگشت به خانه استفاده نکنند.

با وجود تصویب ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس لس‌آنجلس، دو عضو هیئت‌مدیره به آن رأی مخالف دادند. یکی از اعضایی که به این ممنوعیت رأی مخالف داد، می‌گوید که والدین باید بتوانند در مواقع اضطراری با فرزندان خود تماس بگیرند.

نظر شما