شناسهٔ خبر: 48582144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرامیداشت عید سعید غدیر خم در سراسر خوزستان + فیلم

خوزستانی های ولایتمدار به مناسبت عید غدیرخم با برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع به صورت مجازی و حضوری با رعایت دستور العملهای بهداشتی به سرور و شادی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، از شب گذشته دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهر‌های خوزستان با حضور در مساجد و حسینیه‌ها با توزیع شربت و شیرینی سالروز ولایت‌مداری مولای متقیان حضرت علی (ع) را جشن گرفتند.
گرامیداشت عید سعید غدیر خم در سراسر خوزستان + فیلم
همچنین به علت محدویت‌های کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس در برخی نقاط استان این شب باشکوه را با برپایی رژه‌های موتوری و خودرویی در سطح شهر جشن گرفتند، دراین رژه خودرویی خودرو‌ها با پرچم‌های رنگین به نام مبارک امام علی (ع) مزین شده بودند.

مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های بسیج با نورافشانی و مولودی خوانی این ضیافت بزرگ را با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار کردند.

کاروان‌های خودرویی در نقاط مختلف استان به مناسبت عید غدیر خم، این رویداد بزرگ را به مردم یادآور شدند و افرادی زیادی از این اقدام وزین فرهنگی استقبال کردند.

همزمان با این مناسبت مذهبی، امشب جشن بزرگ تجدید بیعت با ولایت در ورزشگاه تختی اهواز ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : طبخ هزاران پرس غذا به مناسبت عید غدیر در خوزستان + عکس


۱۸ ذی الحجه، سالروز واقعه غدیر خُم است، روزی که جبرییل امین آیه ۷۰ سوره مائده (قرآن کریم) را به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) وحی کرد و حضرت محمد مصطفی (ص) در بازگشت از آخرین حج خود، مسلمانانی را که در حج شرکت داشتند در محلی به نام غدیر خم درمیانه راه میان مکه و مدینه جمع و علی ابن ابیطالب (ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود معرفی کرد.

از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خُم به عنوان «دهه ولایت» نامگذاری شده است.

 

<div id="video-display-embed-code_6775040"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3178158/6775040?width=400&height=300"></script></div>
 
<div id="video-display-embed-code_6775041"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3178158/6775041?width=400&height=300"></script></div>
 
<div id="video-display-embed-code_6775042"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3178158/6775042?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما