شناسهٔ خبر: 48581064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین :

شهدا با نثار خون خود ولایت امیرالمومنین(ع) را تبلیغ کردند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه شهدا با نثار خون خود ولایت امیرالمومنین(ع) را تبلیغ کردند ، گفت: محبت امیرالمومنین (ع) رمز پیروزی ما در دفاع از حرم اهل بیت (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در مراسم تکریم شهدای سادات و تجلیل از مادران سیده شهید گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) از خداوند نصرت را برای مستضعفان علاقمند به امیرالمومنین(ع) درخواست کرده‌اند و کسانی‌که با محبت ایشان زندگی می‌کنند همیشه در دنیا پیروز هستند و رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) نیز همین نکته است.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: از خدای متعال برای عید غدیر شکرگزاری ویژه‌ای می‌کنیم به خاطر اینکه ولایت و محبت امیرالمومنین(ع) را در دل‌های ما قرار داد و اگر لطف او شامل حالمان نمی‌شد، درکی از شخصیت والای ایشان نداشتیم.

وی با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائده بیان کرد: قبل از واقعه بزرگ غدیر خداوند به رسول اکرم(ص) فرمود رسالتی که از طرف من به عهده تو گذاشته شده به اجرا در بیاور و اگر این کار را انجام ندهی هیچ کاری برای خدا نکرده‌ای؛ در حالی که پیامبر اکرم(ص) بیش از بیست سال رنج و زحمت برای تبلیغ دین اسلام کشیده بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: پیامبر اکرم(ص) در آخرین ماموریتش یک سخنرانی طولانی کردند و بین جمعیت انبوه مسلمانان افرادی بودند که فرمایشات رسول خدا(ص) را تکرار می‌کردند.

امام جمعه قزوین با اشاره به حدیث مشهور«مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌّ مَولاه ...» خاطرنشان کرد: معنای این حدیث شریف این است که پیامبر گرامی اسلام(ص) از خداوند نصرت را برای مستضعفان علاقمند به امیرالمومنین(ع) درخواست کرده‌اند و کسانی‌که با محبت ایشان زندگی می‌کنند همیشه در دنیا پیروز هستند و رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) نیز همین نکته است.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به آیه ۳ سوره مائده تصریح کرد: وقتی رسول اکرم(ص) این آیه را بیان فرمودند، خدای متعال بر گفته ایشان مهر تائید زد و گفت «اَلیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم» یعنی از امروز همه کافران و دشمنان دین مایوس شدند؛ چراکه دین متصدی پیدا کرد و ولایت در امیرالمومنین(ع) متجلّی شد.

شهدا با نثار خون خود ولایت امیرالمومنین(ع) را تبلیغ کردند

وی با اشاره به آیه « اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی» افزود: این آیه می‌گوید نعمت بر شما تمام شد، حالا کدام نعمت؟ همان نعمتی که در هر نماز به خدا التماس می‌کنیم که ما را به صراط مستقیم هدایت کند و در روایت داریم که صراط مستقیم همان ولایت امیرالمومنین(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: از خدا می‌خواهیم ما را در راه کسانی‌که به آنان نعمت داده است مانند انبیای الهی، شهدا و صالحان قرار دهد. خداوند در ادامه آیه ۳ سوره مائده فرمود: «وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا» یعنی خداوند این اسلام را از ما می‌پذیرد و دین بدون ولایت امام علی(ع) و سلسه امامت اسلام نیست.

امام جمعه قزوین یادآور شد: رسول اکرم(ص) در واقعه غدیر فرمودند این پیام را به همه افرادی‌که در اینجا حاضر نیستند برسانید. ممکن است ما بگوییم که این مسوولیت را نداریم در صورتی‌که حضرت فرموده است پدران و مادران وظیفه دارند این پیام را به فرزندان خودشان در هر زمانی برسانند و ما موظف هستیم به فرزندانمان معرفت نسبت به امیرالمومنین(ع) را بفهمانیم.

آیت‌الله عابدینی گفت: الحمدلله امسال دهه امامت و ولایت جدی‌تر از گذشته در حال برگزاری است و ما در این دهه می‌باید هرکاری که می‌توانیم برای آشناتر شدن مردم و نسل جوان با اکسیر ملکوتی ولایت امیرالمومنین(ع) انجام دهیم. از عزیزان برگزار کننده این برنامه باشکوه سپاسگزار هستیم و اگر ما با لفظ ولایت امیرالمومنین(ع) را بیان می کنیم، شهدای ما با نثار خون خودشان این کار را کردند.

نظر شما