شناسهٔ خبر: 48572070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اشتغال ۱۵۰۰ نفر با اجرای طرح یارانه دستمزد در اردبیل

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر با پرداخت ۳۰ درصد دستمزد نیروی کار به کارفرمایان در قالب طرح یارانه دستمزد مشغول به‌کار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز رحیم‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۵۰۰ نفر با گذشت ۱۰ ماه از اجرای طرح پرداخت ۳۰ درصد دستمزد نیروی کار به کارفرمایان در قالب طرح یارانه دستمزد مشغول به‌کار شدند.

وی افزود: این طرح در ۱۶ استان مرزی و محروم کشور با پرداخت ۳۰ درصد از دستمزد مصوب شورای عالی کار به کارفرمایان در قبال جذب نیروی کار جدید اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: مطابق آخرین دستورالعمل اجرایی طرح یارانه دستمزد، کارگاه‌های دارای مجوز و دارای کد کارگاهی تا ۵ برابر میانگین نیروی کار موجود بیمه شده می‌تواند کارجو جذب کند.

رحیم‌زاده بیان کرد: شرایط سنی برای کارجو  حداکثر ۳۷ سال بوده و برای کارجویان ذکور طول دوره خدمت به حداکثر سن افزوده می‌شود و حداقل مدرک تحصیلی کارجویان دیپلم و بالاتر از آن در نظر گرفته شده است.

حداکثر بهره‌مندی از طرح یارانه دستمزد ۱۲ ماه است

وی تاکید کرد: جهت بهرمندی کارفرمایان از مزایای طرح یارانه دستمزد کارگاه در زمان اجرای طرح باید فعال بوده و کارجو را طبق دستورالعمل به‌کار گرفته باشد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: پرداخت یارانه دستمزد معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار منوط به پرداخت حق بیمه و ارائه لیست بیمه است.

رحیم‌زاده تصریح کرد: بنگاه‌های جدید التاسیس که از فعالیت آن‌ها کمتر از یک سال گذشته باشد نیز می‌توانند تعداد کل نیروی‌های بیمه شده را به‌عنوان کارجو به‌کارگیری و از یارانه دستمزد برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: حداکثر بهره‌مندی از طرح یارانه دستمزد برای هر شغل اولی به‌مدت ۱۲ ماه است و شغل اولی‌ها و کارفرمایان مشمول می‌توانند از طریق سامانه pyd.mcls.gov.ir نسبت به نام‌نویسی اقدام نمایند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

نظر شما