شناسهٔ خبر: 48567500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد

تلفات سنگین طالبان در افغانستان

وزارت دفاع افغانستان از تلفات سنگین طالبان خبر داد و اعلام کرد در عملیات‌هایی که در چند استان‌ اجرا شد، ۱۸۹ نفر از اعضای طالبان کشته و ۱۳۸ نفر دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، وزارت دفاع افغانستان  از تلفات سنگین طالبان خبر داد و امروز اعلام کرد: در عملیات‌هایی که در استان‌های قندهار، هلمند، زابل، هرات و جوزجان اجرا شد، ۱۸۹ نفر از اعضای طالبان کشته و ۱۳۸ نفردیگر زخمی شدند.

دفتر مطبوعاتی معاونت مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در عملیاتی در استان پکتیا یک محموله بزرگ مهمات ازجمله شش هزار و ۵۰۰ گلوله سلاح «ام ۱۶» و ۱۸ گلوله راکت «آر پی جی» را کشف و ضبط کردند و دو فرد مظنون در این زمینه نیز بازداشت شدند.
از طرفی مسئولان محلی استان هرات امروز اعلام کردند: شهرستان «انجیل» استان هرات هدف حملات سنگین طالبان قرارگرفت و این حمله با مقاومت نظامیان افغان دفع شد.
همچنین مسئولان محلی استان غزنی گفتند: هر چند وزارت آموزش و پرورش افغانستان دستور بازگشایی مدارس را در هفته جاری صادر کرد، اما به دلیل ناامنی و وضع جنگی در شهر غزنی، امکان بازگشایی مدارس در این شهر وجود ندارد و خانواده‌ها نیز از فرستادن دانش آموزان به مدارس نگران هستند.

نظر شما