شناسهٔ خبر: 48563041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار مرکزی:

خاموشی بی‌برنامه برق در استان مرکزی پذیرفته نیست

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: خاموشی بی‌برنامه برق در استان مرکزی پذیرفته نیست و قطع انرژی الکتریکی مشترکان بخش‌های مختلف در وضعیت بحرانی باید با نظر کارگروه گذر از اوج مصرف اعمال شود.

صاحب‌خبر -

«سعید فرخی» روز چهارشنبه در نشست کارگروه گذر از پیک مصرف برق استان مرکزی، افزود: قطع ناهماهنگ برق در شهرستان‌ها تبعات اجتماعی بیشتری دارد بنابراین باید مدیران برای این مهم، تابع برنامه زمان‌بندی باشند و اطلاع رسانی در خصوص تصمیمات به مشترکان ضروری است.

وی اظهار داشت: قطع لحظه‌ای برق در نوبت‌های متعدد منجر به اعتراض و گلایه‌مندی مشترکان و آسیب به بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: نیاز است که مدیران با تشکل‌ها، رسانه‌ها و مردم ارتباط بیشتری برقرار کنند و قبل از هرگونه تبعات اجتماعی برای این مهم چاره اندیشی داشته باشند.

فرخی افزود: شرکت برق باید انشعاب مشترکان پُرمصرف را در صورت عدم رعایت الگوی تعیین شده قطع کند تا دیگران مشمول تبعات رفتار غیرمسئولانه برخی از افراد نباشند.

وی اظهار داشت: صنایع استان مرکزی بهترین سطح همکاری را در مدیریت مصرف برق داشته‌اند و کاهش مصرف مشترکان بخش خانگی و کشاورزی هم نمره قبولی دارد و اعمال برخی تصمیم‌ها در خاموشی بدون برنامه منطقی به نظر نمی‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سهمیه مصرفی برق استان یک‌هزار و ۲۴۰ مگاوات پیش‌بینی شده است  و با اینکه سهمیه مذکور کاهش نیافته اما در روزهای اخیر شاهد قطع برق و گلایه هم استانی‌ها بوده‌ایم.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای باختر در این نشست گفت: از ۲۷ اردیبهشت امسال مشکلات کمبود برق مطرح شد و ۲۹ خرداد با خارج شدن نیروگاه بوشهر از مدار و بازگشت بعد از ۲ تا سه هفته، قطع برق ایجاد شده است.

«علی صفری» افزود: از شب گذشته به خاطر فشار به نیروگاه‌ها و خارج شدن پنج نیروگاه از مدار، مشکلات متعددی در تامین برق ایجاد شده و در نتیجه قطع برق مشترکان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: با هر یک درجه افزایش دمای هوا، سه هزار و ۵۰۰ مگاوات به مصرف انرژی الکتریکی افزوده می‌شود و با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در کاهش دما برای هفته پیش رو، پیش‌بینی می‌شود قطع برق به حداقل برسد.

این مسئول شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: یک‌هزار و ۲۴ مگاوات سهمیه برق برای استان در نظر گرفته شده است که یک هزار و ۳۰۲ مگاوات بیشتر از سهمیه استفاده و در نتیجه جریان برق قطع شد زیرا استان از تراز مصرف خارج شد.

معاون شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در کوران گرمای هفته گذشته با دشواری‌های زیادی در استان همراه بود زیرا  مصرف واقعی از مرز ۶۵ هزار مگاوات انرزی الکتریکی در استان گذشت در حالی که تنها ظرفیت خدمات برای  ۵۴ هزار مگاوات وجود داشت و معضلات جدی برای گذر از کسری  ۱۱ هزار مگاواتی انرژی الکتریکی در اختیار و مصرفی استانن پیش آمد.

«حسن کیوان پور» افزود:  همراهی مردم و به ویژه صنایع در اجرای مدیریت مصرف انرزی الکتریکی کمک بزرگی برای عبور از شرایط بحرانی است.

وی اظهار داشت: صنایع فولاد و سیمان استان برابر مصوبه ابلاغی مصرف حداکثر با ۱۰ درصد مصرف، همکاری خوبی با شرکت برق دارند و لازم است شرکت آلومینیوم سازی اراک نیز همکاری جدی تری با شرکت برق در مدیریت مصرف داشته باشد.

معاون شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: ۲۱ تیرماه امسال اوج مصرف برق استان با  ۹۸۷ مگاوات بود درحالی که سهمیه استان ۹۰۰ مگاوات در نظر گرفته شده بود.

در این نشست برخی فرمانداران شهرستان‌های استان مشکلات ایجاد شده در قطع برق در مناطق روستایی را مطرح کردند و خواستار اعلام  برنامه زمان‌بندی برای قطع برق در این مناطق  شدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان بیش از ۷۶۰ هزار مشترک برق وجود دارد.

نظر شما