شناسهٔ خبر: 48562539 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بررسی اجرای قانون استخدامی فرزندان ایثارگران در مجلس/ متخلفان به کمیسیون اصل 90 می‌روند

روز گذشته به دعوت کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران و نماینده‌ای از سازمان اداری استخدامی کشور، جلسه‌ای برگزار شد و طی آن وضعیت اجرایی قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران را مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، روز گذشته به دعوت کمیسیون اجتماعی مجلس، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده‌ای از سازمان اداری استخدامی کشور جلسه‌ای برگزار شد و طی آن وضعیت اجرایی قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران را مورد بررسی قرار داد. 

یک منبع آگاه در خصوص آنچه در این جلسه گذشت به خبرگزاری فارس گفت: بنابر نتیجه حاصله قرار شد بنیاد شهید و اداره استخدامی کشور نام سازمان‌ها و ارگان‌هایی که به اشکال مختلف از اجرا شدن این قانون شانه خالی کرده‌اند، ظرف دو هفته آینده به کمیسیون اجتماعی داده شود.

وی بیان داشت: پس از بررسی، اسامی اعلام شده به کمیسیون اصل ۹۰ فرستاده شده تا متخلفین به صورت رسمی و قانونی جوابگوی این عدم همکاری خود با جامعه ایثارگری باشند.

بنابر قانونی که در بند «و» ماده «۴۴» آمده: «دستگاه‌های اجرایی موظفند حداقل بیست و پنج درصد (۲۵%) نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند، بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمونی تأمین و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام نمایند. پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی به سایر جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص می‎یابد. در مواردی که نیاز به تخصص دارد شرایط علمی لازم‎الرعایه است.» 

اما پس از گذشت ابلاغیه اجرایی آن به دستگاه‌های مختلف، برخی مثل وزارت نفت، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و ... با تفسیر به رأی خود از قانون به اجرای آن تمکین نکرده و موجبات اعتراض و ناراحتی افراد مشمول را فراهم کرده‌اند. 

انتهای پیام/

نظر شما