شناسهٔ خبر: 48550273 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته خبری «آژیر» ۵ مرداد ۱۴۰۰؛

شناسایی عوامل اصلی اغتشاشات خوزستان/ دپوی محموله الکترونیکی قاچاق از پارکینگ مرکز تجاری

در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات دپوی محموله الکترونیکی قاچاق از پارکینگ مرکز تجاری تا دستگیری ارسال کنندگان پیامک جعلی سامانه مطلع خواهید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم  و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

شناسایی عوامل اصلی اغتشاشات خوزستان

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با اشاره به اغتشاشات در استان خوزستان، اظهار کرد: یکسری از افراد همواره به دنبال این هستند که از فضای به وجود آمده در کشور سوءاستفاده کنند که خوشبختانه این تحرکات با هوشیاری مردم ما خنثی شده است.

وی با بیان شناسایی عوامل اصلی اغتشاشات در استان خوزستان، گفت: با هماهنگی مقام قضایی اقدامات لازم برای دستگیری این افراد صورت گرفته است.

سردار اشتری تصریح کرد: از همراهی و همکاری مردم تشکر می‌کنم و در خواست دارم تا اینکه هوشیاری خود را حفظ کنند.

دپوی محموله الکترونیکی قاچاق از پارکینگ مرکز تجاری

سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا ماموران انتظامی این پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی از انتقال محموله لوازم الکترونیکی با استفاده از دستگاه خودروی سواری شوتی به پارکینگ یکی از مراکز تجاری مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با شناسایی محل دقیق تخلیه محموله‌ها و هویت مالکان این اموال، با هماهنگی‌های قضایی از مخفیگاه متهمان بازید و مشخص شد که محموله‌های الکترونیکی فاقد بارنامه، مجوز‌های گمرکی و قانونی هستند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران تصریح کرد: در بازرسی از این مکان ۶۷۱ دستگاه سوئیچ شبکه، ۳۵ دستگاه کامپیوتر شبکه، ۸۲۵ عدد هارد قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ متهم دستگیر شد، اضافه کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ۵۰۰ تومان برآورد شده است.

دستگیری ارسال کنندگان پیامک جعلی سامانه ثنا

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: اعضاء ۳ باند با فعالیت مجرمانه فیشینگ که با سوء استفاده از نام سامانه ثنا قوه قضائیه اقدام به ارسال پیامک‌هایی به طعمه‌های خود با موضوع ثبت شکایت بر علیه افراد می‌کردند، شناسایی و با کسب مجوز قضایی دستگیر شدند.

وی با اشاره به شگرد این کلاهبرداران ادامه داد: مجرمان سایبری پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی به منظور اطلاع از موضوع شکواییه، تقاضای واریز وجوهات مختلف عمدتا ۱۰ هزار تومان از افراد متقاضی و فریب خورده می‌کردند و پس از هدایت هموطنان به درگاه‌های جعلی بانک و سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب افراد اقدام می‌کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در مواردی هم دیده شده که این مجرمان با ترفند‌های خاص مشخصات خانوادگی هموطنان مانند نام و نام خانوادگی آنان را نیز در متن پیامک‌های ارسالی درج می‌کنند که شهروندان نباید به این گونه پیامک‌ها توجه کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: طی یک اقدام فنی و عملیاتی کارشناسان پلیس فتا در کشور، متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از دستگیری ضمن مواجه با ادله جرم به منظور پیگیری سیر مراحل قانونی پرونده شان تحویل مراجع قضائی شدند.

وی بیان داشت: سامانه ثنا قوه قضائیه به منظور ابلاغ شکواییه و ابلاغ‌های قضائی و تسهیل در امر رسیدگی به امورات دعاوی و قضائی راه اندازی شده است و تمامی ابلاغ‌های این سامانه دولتی شبیه سایر سامانه‌ها با شماره‌های پوششی با نام سامانه ثنا صورت می‌پذیرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتور‌های مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از هموطنان خواست که به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ‌ها به هیچ عنوان در خواست واریز وجه نقد نمی‌کند به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

کلاهبرداری با اپلیکیشن‌های رسید ساز بانکی 

سرهنگ شهرام سلطانی سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای مبنی بر کلاهبرداری با استفاده از اپلیکیشن‌های رسید ساز بانکی به پلیس ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان بررسی موضوع را بر عهده گرفتند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد متهم با ادعای خرید کالا از شاکی، رسید پرداخت وجه را به وی ارسال کرده است و مال باخته پس از تحویل کالا متوجه شده است که مبلغی به حساب وی واریز نشده و رسید ارسالی به تلفن همراهش جعلی بوده است.

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: در چند عملیات پیچیده پلیسی کارآگاهان موفق شدند متهم را در مخفیگاهش، دستگیر و برای ادامه بررسی‌های پلیسی به پایگاه ششم این پلیس انتقال دادند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم به ۱۵ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۳ میلیارد تومان برآورد کرده اند.

پای شکسته عاقبت دزدی از منازل شهروندان

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: شب گذشته ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس هنگام گشت زنی در محدوده شهرک قدس، ۳ سارق را حین سرقت از یک منزل مسکونی مشاهده کردند.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس با اقدامات فنی و پلیسی در یک عملیات ضربتی سارقان را در خانه مذکور به دام انداختند، پس از دستگیری ۲ متهم، یکی از سارقان که راهی جز تسلیم شدن در برابر ماموران قانون نداشت، اقدام به فرار و پریدن از بالکن خانه ۲ طبقه کرد که در پی آن متهم مصدوم و به بیمارستان برای سیر مراحل درمان منتقل شد.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: در بررسی‌های بیشتر ۳۰۰ میلیون تومان طلای سرقتی از متهمان کشف و ۲ سارق سابقه دار در بازجویی‌های فنی صراحتا به سرقت منازل شهروندان در غرب تهران اقرار کردند.

وی افزود: کشف جزئیات سرقت‌های ارتکابی متهمان و شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد.

سرقت تلفن همراه بیماران بیمارستان میلاد تهران

سرهنگ عباس کرمی راد فرمانده یگان حفاظت از اماکن عمومی پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در پی وقوع چند سرقت از بیماران بیمارستان میلاد، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران حفاظت از اماکن عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با برسی‌های میدانی و بازبینی دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی سارق جوان در بیمارستان میلاد تهران شدند، ماموران یگان حفاظت با اقدامات فنی و حفظ تدابیر امنیتی در یک عملیات سارق ۳۲ ساله را در یکی از بخش‌های بیمارستان میلاد بازداشت کردند.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های پلیسی صراحتا به سرقت تلفن همراه بیماران در بخش‌های مختلف بیمارستان میلاد اعتراف کرد، پرونده متهم برای سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان خودرو در پی تیراندازی پلیس در شرق تهران

سرهنگ  ابراهیم شریفی مقدم رئیس کلانتری ۱۲۴ نارمک اظهار کرد: شب گذشته در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی واحد‌های عملیاتی در مناطق شرق تهران فعال بودند که گشت انتظامی کلانتری ۱۲۴ نارمک به یک دستگاه خودرو پراید با ۳ سرنشین مشکوک شدند.

وی افزود: در گام نخست، ماموران کلانتری با گرفتن استعلام از پلاک خودرو پراید متوجه شدند متهمان سارقان حرفه‌ای هستند و وسیله نقلیه سرقتی است، متهمان پس از مشاهده گشت پلیس با خودرو پراید سرقتی متواری شدند که ماموران کلانتری در یک تعقیب و گریز طولانی باشلیک چند تیر هوایی متهمان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان سابقه دار در بازجویی‌های فنی صراحتا به ۶ فقره سرقت خودرو شهروندان در شرق تهران اعتراف کردند، پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

قاپ زن های غرب تهران دستگیر شدند

سرهنگ سلیمان شکری رئیس کلانتری شهرک قدس اظهار کرد: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس هنگام گشت زنی‌های شبانه به راکب موتور سیکلتی مشکوک و دستور توقف موتورسیکلت را اعلام کردند. متهم به محض مشاهده ماموران با افزایش سرعت، قصد متواری شدن از محل را داشت که ماموران برای دستگیری وی وارد عمل شده و متهم را بازداشت کردند.

رئیس کلانتری شهرک قدس ادامه داد: متهم که در بررسی‌های اولیه همچنان اصرار بر بی گناهی داشت، در بازرسی بیشتر از متهم ۲ دستگاه موبایل سرقتی و یک عدد اسپری گاز فلفل کشف و همین مسئله باعث شد تا متهم به جرم سرقت ۳۰ فقره تلفن همراه از عابران پیاده در غرب تهران با شگرد قاپ زنی اعتراف کند، پرونده متهم جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما