شناسهٔ خبر: 48527584 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته اخبار حوادث ۴ مردادماه ۱۴۰۰؛

کشف ۳۴۳ کیلوگرم مواد افیونی در جنوب شرق کشور/ دستگیری سارق قطعات ترانس‌های برق در ایرانشهر

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۴ سوداگر مرگ با ۳۴۳ کیلوگرم  مواد افیونی در سیستان و بلوچستان

تکاوران پلیس استان سیستان و بلوچستان با منهدم کردن یک باند مسلح قاچاق مواد افیونی، ۴ سوداگر مرگ را دستگیر و ۳۴۳ کیلو مواد مخدر را در شمال استان کشف کردند.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات تخصصی به سرنخ‌هایی مبنی بر قاچاق محموله مواد مخدر، از شهرستان‌های شمالی استان به مرکز کشور دست یافته و موضوع را به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های "هیرمند" و"هامون" اطلاع دادند.

وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های مذکور، با رصد مسیر تردد قاچاقچیان سرانجام عصر روز گذشته اعضای این باند قاچاق را که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در محور "نهبندان-زاهدان" بودند، شناسایی و آن‌ها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از طی مسافتی قاچاقچیان در حلقه محاصره تکاوران پلیس گرفتار و در عملیاتی غافلگیرانه خودرو‌های آن‌ها توقیف شد.

سردار طاهری عنوان کرد: در این عملیات ضربتی با مجاهدت و جانفشانی تکاوران پلیس، ۴ نفر از سوداگران مرگ دستگیر و در بازرسی از خودرو‌های توقیفی از آن‌ها مقدار ۳۴۳ کیلو و ۸۶۱ گرم مواد مخدر، شامل: ۲۲۱ کیلو و ۸۶۱ گرم تریاک و ۱۲۲ کیلو گرم حشیش به همراه یک قبضه سلاح کلاش با ۳۲ فشنگ جنگی کشف شد.

وی با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق مواد مخدر گفت: غیور مردان نیروی انتظامی استان با هوشیاری کامل در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق مواد مخدر حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهند بود.

دستگیری سارق قطعات ترانس‌های برق در "ایرانشهر "

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری عامل سرقت‌های قطعات ترانس‌های برق در شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا افزود: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ شهرستان ایرانشهر طی گشت زنی هدفمند و فعال فردی را مشاهده نموده که در حال سرقت قطعات مسی یک ترانس برق می‌باشد.

وی بیان کرد: سارق که با مشاهده خودروی پلیس قصد فرار از محل را داشت با هوشیاری مأموران و سرعت عمل آن‌ها دستگیر و برای بررسی بیشتر به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در بازرسی از خودروی سارق ادوات سرقت از قیبل سیم چین، آچار و همچنین حدود ۷۰ کیلو گرم قطعات مسی و سیم مسی مسروقه کشف شد.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: متهم که چیزی برای کتمان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۲ فقره سرقت قطعات مسی ترانس‌های برق در سطح شهرستان اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تأکید کرد: دستگیری سارقان توسط ماموران انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می‌گیرد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجار شکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

وی با اشاره به خسارات فراوانی که سرقت سیم و تجهیزات انتقال برق به زیر ساخت‌های عمومی می‌زند از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

تخم مرغ‌های فاقد مجوز به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از کشف ۶ تن و ۷۸۹ کیلوگرم تخم مرغ فاقد مجوز و خارج از شبکه توزیع در بازرسی ازیک دستگاه کامیونت خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید یدالهی در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار – دشتیاری" به یک دستگاه کامیونت باری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از خودرو، مقدار ۶ تن و ۷۸۹ کیلوگرم تخم مرغ فاقد مجوز و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری تصریح کرد: ارزش ریالی تخم مرغ‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف و معرفی او به مراجع قضائی با بیان اینکه قاچاق کالا یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور است بر عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عامل تهدید شهروند زاهدانی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه اجتماعی اقدام به تهدید یک شهروند برای انتشار تصاویر خصوصی وی کرده بود خبر داد.

سرهنگ حسن کیخا، اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و مطرح نمودن شکایتی با عنوان اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به تهدید انتشار تصاویر خصوصی وی کرده است رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی بیشتر موضوع مشخص شد شخصی ناشناس برای اجرای چالش جرأت یا حقیقت اقدام به راه‌اندازی گروهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده و تعدادی را عضو این گروه کرده است که شاکی نیز پس از شرکت در چالش به جهت رعایت قوانین بازی به درخواست نامتعارف یکی از شرکت کنندگان مبنی بر ارسال تصاویر خصوصی از خود، پاسخ مثبت داده و به این صورت این تصاویر در اختیار متهم پرونده قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی متهم که یکی از دوستان سابق شاکی بود را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی او را به پلیس فتا استان احضار که متهم با مشاهده مدارک و مستندات موجود در پرونده صراحتاً به بزه انتسابی خود اقرار و انگیزه خود از ارتکاب این اقدام را انتقام جویی از این فرد اعلام نمود.

وی با بیان اینکه برخی مواقع ممکن است نوجوانان به دلیل عدم آشنایی کافی با مخاطرات فضای مجازی اقدام به رفتار‌های شتاب زده و اشتباه نمایند که باعث بروز مشکلات شدیدی برای آن‌ها گردد، یادآور شد: تاثیرپذیری نوجوانان از یکدیگر بیشترین دلیل بروز مشکلات در این گروه هاست، لذا بهتر است والدین مهارت نه گفتن را برای آن‌که فرزند بتواند در ارتباط با افراد مختلف بهتر و سالم‌تر عمل کند به آن‌ها یاد دهند.

سرهنگ کیخا با تأکید بر اینکه استفاده بدون کنترل و عدم نظارت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مخاطرات زیادی برای فرزندان به وجودآورد، از هموطنان خواست: در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری می‌توانند با پلیس فتا در ارتباط باشند.

دستگیری سارق و مالخر احشام در زاهدان

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان زاهدان یک سارق و یک مالخر احشام دستگیر و دام‌های به سرقت رفته به صاحبشان تحویل شد.

 سرهنگ "محمود سعادتی" درباره جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر سرقت احشام موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس زاهدان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مأموران انتظامی مشخص شد تعداد ۷ رأس احشام توسط سارق یا سارقانی به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی بیان کرد: عوامل گشت پاسگاه شهید بهشتی با همکاری پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی، پس از تحقیقات میدانی و بررسی اظهارات مالباخته، مالخر احشام مسروقه را شناسایی ودستگیر کردند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: مالخر دام‌ها در برابر مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف نداشت و پس از بازجویی، سارق آن‌ها را معرفی که مأموران انتظامی در یک عملیات ضربتی وی را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ سعادتی با اشاره به تحویل دام‌ها به صاحبشان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در پایان به دامداران توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت احشام، دام و طیور، از وسایل و تجهیزات ایمنی و بازدارنده استفاده کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

دستگیری ۶ سارق حرفه‌ای درطرح ارتقاء امنیت پلیس "دلگان"

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ۶ نفر سارق حرفه‌ای با ۹ فقره سرقت در شهرستان دلگان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ"حسن سرگزی" فرمانده انتظامی شهرستان دلگان  اظهار داشت: پلیس پیشگیری شهرستان دلگان با همکاری کلانتری مرکزی، پاسگاه‌های تابعه و پلیس‌های تخصصی در اجرای طرح ارتقاءامنیت اجتماعی با هدف مبازه با سرقت‌های خرد، ۶ نفر از عاملان وقوع سرقت‌های را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

وی افزود: در این راستا ماموران انتظامی شهرستان با هماهنگی‌های قضائی طی چند عملیات ضربتی این سارقان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان تصریح کرد: در این رابطه و در بازرسی از مخفیگاه‌های سارقان ضمن کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، بیش از یک میلیون ریال انواع اموال مسروقه دیگر نیز کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان و در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۴ فقره سرقت، شامل ۳ فقره سرقت منزل، ۴ فقره سرقت احشام، ۴ فقره سرقت موتورسیکلت و ۳ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ سرگزی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با سرقت‌های خرد برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فعالیت سارقان با تماس ۱۱۰ در اخیار پلیس قرار دهند.

دستگیری سارق مسلح تلفن همراه درایرانشهر

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر یک سارق مسلح و به عنف تلفن همراه در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

 سرهنگ  حسن کیخا " در تشریح این خبر اظهار داشت:در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت مسلحانه تلفن همراه از یکی از شهروندان در روستای "شهردراز" شهرستان ایرانشهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران پس از رصد اطلاعاتی ردپای یکی از سارقان حرفه‌ای که دارای چندین فقره سرقت بود را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: مأموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم طی هماهنگی با مقام قضایی وارد مخفیگاه او شده و در عملیاتی سریع و ضربتی متهم را دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ کیخا بیان داشت: متهم که در مواجه با ادله و شواهدپرونده چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در ادامه تحقیقات تخصصی پلیس به ۷ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری همدست این سارق ادامه دارد ابراز داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با توصیه به شهروندان در خصوص رعایت هشدار‌های پلیسی گفت: سرقت از جمله جرائمی است که باعث ایجاد نگرانی در جامعه و پایین آمدن احساس ناامنی در شهروندان می‌شود به همین دلیل پلیس با سارقان که موجب اخلال در نظم و آرامش مردم می‌شوند با جدیت برخورد می‌کند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ مووضع را به پلیس اطلاع دهند.

غافلگیری و دستگیری ۲ سارق مسلح جاده‌ای در راسک

با هوشیاری مأموران یگان تکاوری شهرستان "راسک" ۲ سارق مسلحی که در یکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان قصد سرقت مسلحانه خودرو‌های عبوری را داشتند به دام افتادند.

سرهنگ "محمدرضا خارکوهی" فرمانده انتظامی شهرستان راسک  اظهار داشت: روز گذشته، راننده یک دستگاه سواری پراید به مأموران گشت یگان تکاوری فعال در محور "راسک به ایرانشهر"، مراجعه و اعلام می‌دارد که دقایقی قبل ۲ نفر سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو پارس قصد راهبندان و سرقت مسلحانه خودروی او را داشته اند که با زیرکی موفق به فرار از دست آن‌ها شده است.

وی افزود: بلافصله با دریافت این خبر تیم گشت یگان تکاوری با رعایت تمامی جوانب احتیاط به محل مورد نظراعزام و سارقان را درحال سرقت مسلحانه یک خودروی عبوری دیگر رویت، که متهمان به محض مشاهده ماموران از محل متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان راسک تصریح کرد: بلافاصله مأموران با هوشیاری و سرعت عمل خود خودروی سارقان را متوقف و هر ۲ سارق را دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل کردند.

سرهنگ خارکوهی بیان داشت: در بازرسی از خودروی متهمان یک قبضه سلاح کلاش، یک قبضه سلاح کمری و یک دستگاه بی سیم دستی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان راسک در پایان خاطر نشان پلیس به عنوان حافظ جان، مال و ناموس مردم به هیچ وجه اجازه جولان و سرکشی را به افراد شرور و سارقان مسلح نخواهد داد و با این افراد به شدت برخورد خواهد کرد.

پلمب ۹ واحد صنفی متخلف در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از پلمب ۹ واحد صنفی متخلف در راستای طرح پیشگیری از انتقال و انتشار ویروس مرگبار کرونا خبر داد.

 سرهنگ "حسن کیخا " اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در راستای پیشگیری از انتقال و انتشار ویروس مرگبار کرونا بهمراه مأموران شبکه بهداشت و درمان در بازرسی از صنوف شهرستان، تعداد ۹ واحد صنفی متخلف را که از دستورات شورای مرکزی کرونا در سطح شهرستان سرپیچی کرده بودند شناسایی و پلمب کردند.

وی افزود: در ادامه این سرکشی‌ها به ۲۵ واحد صنفی نیز اخطار کتبی داده شد که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رفع مشکلات و عیوب موجود طی مدت زمان مشخص نیز برخورد قانونی با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این ویروسخطرناک، در صورت انتشار وسیع و عدم اقدامات فوری درمانی می‌تواند به سرعت، مرگ فرد مبتلا را رقم بزند از تمامی شهروندان و اصناف می‌خواهیم هشدار‌های لازم و تدابیر لحاظ شده را جدی بگیرند و با مأموران انتظامی نیز در امور نظارتی و پیشگیری همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

نظر شما