شناسهٔ خبر: 48549613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با امضای تفاهم نامه ای

پورتوی پرتقال هم خواهرخوانده اصفهان شد

با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداران اصفهان و پورتو، این شهر به جمع خواهرخوانده‌های اصفهان پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، شهردار اصفهان گفت: این پانزدهمین تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان است و در آینده نزدیک حیدرآباد هند هم به عنوان خواهرخوانده بعدی اصفهان معرفی خواهد شد.
قدرت الله نوروزی با بیان اینکه اصفهان و پورتو نقاط مشترک زیادی دارند، گفت: هر دو شهر در معماری، جایگاه ویژه‌ای دارند و بخشی از میراث تاریخی دو شهر در یونسکو ثبت شده و از مقاصد مهم گردشگری نیز هستند.
وی با اشاره به اینکه با امضای این تفاهم نامه زمینه تعامل نهاد‌های مختلف در دو شهر تسهیل میشود و می‌توانیم تجربیات خود را به یکدیگر انتقال دهیم افزود: حمایت از انجمن دوستی ایران و پرتغال و برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پورتو و پورتو در اصفهان از زمینه‌های همکاری متقابل در این تفاهم نامه است.
موری یرا شهردار پورتو نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی بین دو شهر گفت: نه تنها ایران، بلکه شهر اصفهان را به لحاظ فرهنگی و تاریخی می‌ستاییم و ما احترام بسیار زیادی برای فرهنگ ایرانی و به ویژه شعر قائل هستیم.

<div id="video-display-embed-code_6767803"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3176654/6767803?width=400&height=300"></script></div>

شهردار پورتو با بیان اینکه در حوزه ورزش هر دو شهر می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند افزود: در حوزه اقتصاد نیز می‌توانیم با تقویت ارتباطات اقتصادی دو کشور پیوند برقرار کنیم.
مرتضی دامن پاک سفیر کشورمان در پرتغال نیز با بیان اینکه دو کشور ایران و پرتغال از دیرباز با هم در ارتباط بوده اند و اصفهان به عنوان پایتخت صفویه ارتباطات گسترده‌ای با پرتغال داشته گفت: اصفهان و پورتو هر دو شهر مهم در حوزه فرهنگ و هنر هستند و میراث فرهنگی ارزشمندی دارند و از مقاصد گردشگری دنیا محسوب می‌شوند.
پورتو پایتخت فرهنگی و دومین شهر پرتغال محسوب می‌شود.

نظر شما