شناسهٔ خبر: 48541307 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

چین: واکسن سینوواک احتمالا نیاز به تزریق دُز تقویتی دارد!

نتیجه یک بررسی تازه از طرف متخصصان چینی نشان می دهد:آنتی بادی واکسن کروناویروس (Coronaviruses) موسوم به سینوواک بعد از شش ماه کاهش پیدا می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بررسی های آزمایشگاهی این را نشان میدهد که آنتی بادی واکسن کروناویروس سینوواک بعد از شش ماه از بین میرود و تزریق دُز تقویتی می تواند کمک کننده باشد.

نتایج این بررسی نشان می دهد:آنتی بادی های تولید شده با تزریق واکسن سینوواک از حدود شش ماه پس از تزریق دُز دوم در اکثر دریافت کنندگان واکسن به کمتر از آستانه آن کاهش پیدا می کند و تزریق دُز سوم میتواند اثرگذاری آن را تقویت کند.

پژوهشگران چینی یافته های به دست آمده را طبق مطالعه نمونه خون افراد سالم ۵۹- ۱۸ سال منتشر کردند. در این مطالعه معلوم شد افرادی که دو دُز واکسن را با فاصله دو یا چهار هفته دریافت کرده اند ، پس از گذشت شش ماه به ترتیب تنها از ۱۶.۹ و ۳۵.۲ درصد از سطح آنتی بادی خنثی کننده ویروس کرونا، بالاتر از آستانه برخوردار بودند.

این ارزیابی طبق داده های دو گروه و با حضور بیش از ۵۰ داوطلب بوده است، در حالیکه در این مطالعه دُز سوم به ۵۴۰ داوطلب تزریق شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج این مطالعه نشان داد:هنگامیکه داوطلبان برخی گروه ها دُز سوم را حدود شش ماه بعد از مرحله دوم تزریق کردند، سطح آنتی بادی خنثی کننده ۲۸ روز پس از تزریق دُز دوم حدود سه تا پنج برابر افزایش یافت.

نظر شما