شناسهٔ خبر: 48536347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از سوی شورای شهر انجام شد؛

شورای شهر فوریت احداث آرامستان های جدید در تهران را تصویب کرد

تهران - ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز /سه شنبه/ خود، یک فوریت طرح مکان یابی، تملک و احداث آرامستان های جدید در شهر تهران را در دستور کار قرار دادند.

صاحب‌خبر -

«سعید خال» مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهران در توضیح این طرح گفت: بهشت زهرا از ابتدای تأسیس تاکنون، دو بار توسعه پیدا کرده است و مساحت بهشت زهرا با این روند مرگ و میر حداکثر تا ۳ سال آینده پاسخگوی نیاز شهر تهران خواهد بود.

وی گفت: تفکر جدید دوره مدیریت شهری این بود که تیمی را مکلف کنند تا بر اساس علمی و کارشناسی مکان یابی آرامستان های آینده شهر تهران را در دستور کار خود قرار دهد تا با پخش پهنه‌ای آرامستان ها این مساله حل شود.

«مرتضی الویری» رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: اگر یک مورد پیدا کنید که فوریت نداشته باشد همین مساله است، چون مکان یابی آرامستان ها مشمول فوریت نمی‌شود و باید در کمیسیون‌های تخصصی مطرح شود.

وی افزود: تعجب می‌کنم در آخرین جلسات شورای شهر که باید به موضوعات مهم‌ پرداخته شود، این موضوع چه فوریتی دارد.

«زهرا صدر اعظم نوری» رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: برخی از طرح‌ها و لوایحی که در روزهای آخر عمر شورا به صحن می‌رسد در قالب یک فوریت و دو فوریت نتیجه کار ۶ ماهه و بعضاً یک ساله است که در روزهای آخر به سرانجام رسیده است.

وی افزود: این‌طور نیست که در روزهای آخر به این نتیجه برسیم.

نوری ادامه داد: با توجه به شرایط بهشت زهرا از ۲ سال گذشته کمیسیون سلامت بر روی این موضوع کار کرده و جلساتی با مشاور داشته و کارهای کارشناسی انجام شده است.

عضو شورای تهران افزود: طرح از جانب مشاور به شهرداری ارائه شده است و به دلیل برخی مسائل بروکراسی این مساله توسط شهرداری و سازمان بهشت زهرا به صحن آمده و کاملاً کارشناسی شده و محصول تلاش‌های این دوره مدیریت شهری است.

«حسن خلیل آبادی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: این مصوبه دیر به صحن آمده است و نباید خودمان آن را به تأخیر بیاندازیم.

وی با تاکید بر اینکه وضع بحرانی بهشت زهرا با ایجاد آرامستان های جدید، رفع می شود، گفت: این کار ضرورت دارد.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۴ رأی موافق یک فوریت طرح یاد شده را تصویب کردند.

نظر شما