شناسهٔ خبر: 48534107 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در نامه‌ای به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت؛

دبیران شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، پیگیر ارائه غذا در روزهای تعطیل شدند

شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در نامه‌ای به دکتر سیماسادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، پیگیر ارائه غذای دانشجویان خوابگاهی در روزهای تعطیل و امکان رزرو غذا از سوی دانشجویان بومی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا - گناباد؛ نظر به ابلاغ آیین‌نامه جدید تغذیه مشابه آیین‌نامه پیشین که در آن ارائه غذا در روز جمعه و تعطیلات رسمی منع گردیده است، دبیران شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواهان تجدید نظر در این خصوص حداقل تا پایان شرایط ویژه حاصل از ویروس کرونا شدند.

مجمع دبیران کل شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به شرایط ویژه حاصل از ویروس منحوس کرونا در سطح کشور خاطرنشان کردند که عدم ارائه و طبخ غذا در روز جمعه موجب تمایل و مراجعه دانشجویان به سمت خرید از مراکز مختلف شهری شده و همین زمینه ساز انتقال بیشتر ویروس کرونا خواهد بود که مغایر با سیاست‌های حوزه سلامت وزارت بهداشت است.

آنان در این نامه اظهار کردند: برگزاری واحدهای عقب افتاده و فشرده سازی حضور دانشجویان کارآموز و کارورز رشته‌های مختلف، فشار مضاعفی را بر دانشجو تحمیل کرده و امکان رزرو غذا در روزهای تعطیل (حتی به شکل غذای سرد، کنسروی و جیره خشک و توزیع به همراه غذای روز پیش) موجب کاهش دغدغه و مشکلات دانشجویان خواهد شد.

دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کردند: عدم امکان رزرو غذا از سوی دانشجویان بومی موجب عدم دسترسی آنها به بخشی از تسهیلات حوزه رفاهی دانشجویی شده و مشکلات مشابهی را در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به وجود آورده است.

شایان ذکر است این نامه به امضای دبیران شورای صنفی ۴۲ دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور رسیده است.

خبرنگار: فاطمه جعفرزاده

نظر شما