شناسهٔ خبر: 48523303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد

عضویت ۵۷ هزار نفر در پایگاه های فضای مجازی کتابخانه های گیلان

طاهره رفعتی

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از عضویت ۵۷ هزار نفر به صورت فعال در ۷۵ پایگاه کتابخوانی فضای مجازی خبر داد و گفت: در ایام شیوع کرونا اقدام به برگزاری نشست های کتابخوان در فضای مجازی کردیم.

صاحب‌خبر -

پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خمام، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه انجمن در این شهرستان، اظهار کرد: اهمیت کتاب و مزایای کتابخوانی برای جامعه بر کسی پوشیده نیست و شهرستان خمام مردمی فرهنگ دوست و کتابخوان دارد.

وی ضمن قدردانی از همراهی مجموعه مدیریتی شهرستان خمام با اداره کل کتابخانه های عمومی استان، تصریح کرد: شهرداری خمام جزو معدود شهرداری های استان گیلان است که نسبت به پرداخت دیون و مطالبات کتابخانه های عمومی اقدام کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با تاکید بر لزوم گسترش فضای کتابخانه ای، افزود: کتابخانه عمومی خمام تنها فضای فرهنگی این شهرستان محسوب می شود و لذا باید زمینه گسترش فضاهای جانبی کتابخانه ای با کیفیت و متناسب را فراهم کنیم.

کرمی، خواستار مناسب سازی فضای کتابخانه عمومی خمام و افزوده شدن سالن مطالعه و ایجاد فضای اداری مجزا از سازه کتابخانه شد و عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا شرایط را برای حضور اعضا در کتابخانه های عمومی دشوار کرد و لذا اقدام به راه اندازی ۷۵ پایگاه کتابخوانی در فضای مجازی کردیم.

وی خدمات دهی کتابخانه های عمومی با توجه به رنگ بندی کرونایی شهرها را محدود دانست و اضافه کرد: نشست های کتابخوان، معرفی و نقد کتاب و کارگاه های آموزشی رایگان را با ظرفیت ۳۰۰ نفر در فضای اسکای روم برگزار می کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از عضویت ۵۷ هزار نفر به صورت فعال در پایگاه های فضای مجازی خبر داد و اضافه کرد: در این فضا دو محل ادبی ویژه کودکان و بزرگسالان نیز در طول ایام هفته و ماه برگزار می شود.

وی همچنین از اجرای دو طرح رایگان «الو کتاب» و «کتاب دوخان» در شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد و بیان کرد: در راستای این دو طرح، اعضای کتابخانه های عمومی می توانند با انتخاب کتاب مورد نظر خود از طریق پایگاه های فضای مجازی، آن را درب منزل دریافت کنند؛ البته هزینه دریافت کتاب درب منزل در شهرهای زرد به صورت نیم بهاست.

کرمی، از آمادگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان جهت تجهیز فضای کتابخانه ای در بخش چوکام خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بخشداری و مساجد این منطقه به عنوان پیشخوان کتاب در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، همچنین به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: این جشنواره یکی از رویدادهای بزرگ ملی با بیش از دو میلیون مخاطب است و امیدواریم اهالی کتاب و مطالعه  استان گیلان مانند سال های گذشته حضور چشمگیری در این جشنواره داشته باشند.

وی با بیان اینکه سه کتابخانه محله محور «مادر و کودک» را در شهرهای انزلی، شفت و صومعه سرا راه اندازی کردیم، یادآور شد: این کتابخانه ها که در جوار مدرسه هستند، بر کتابخوانی مادر و کودک تاکید دارند، زیرا اعتقاد داریم که کودک کتابخوان در بزرگسالی نیز کتابخوان است و لذا اگر مادران به کتابخوانی علاقه نشان دهند، سایر اعضای خانواده به ویژه کودکان نیز کتابخوان خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما