شناسهٔ خبر: 48516056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد؛

ارائه خدمت به ۵۷ هزار عضو کتابخانه های گیلان در ۷۵ پایگاه مجازی

خمام- مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی گیلان گفت: در ۷۵ پایگاه مجازی به ۵۷ هزار عضو کتابخانه های گیلان خدمات رسانی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پریسا کرمی ظهر دوشنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خمام با اشاره به استمرار ترویج فرهنگ کتابخوانی در شرایط کرونایی، اظهار کرد: در این شرایط از اعضای کتابخانه ها غافل نشده و با ایجاد ۷۵ پایگاه مجازی کتابخانه ای به ۵۷ هزار عضو نهاد کتابخانه های عمومی خدمات رسانی می‌شود.

وی افزود: نشست کتابخوانی، معرفی و نقد کتاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در فضای مجازی با ظرفیت ۳۰۰ نفر و همچنین برگزاری مستمر دو محفل ادبی کودک و بزرگسال از جمله برنامه‌های در دستور کار نهاد کتابخانه های عمومی گسلان در شرایط کرونایی است.

کرمی همچنین ادامه داد: در این مدت دو طرح «الو کتاب» و «کتاب دوخان» نیز اجرایی شده که بر اساس آن اعضا کتاب مورد نظر را در فضای مجازی انتخاب کرده و با هماهنگی با مسئول آن کتابخانه با اسنپ یا پست به صورت رایگان در شهرهای با وضعیت قرمز و نیم بها در شهرهای با وضعیت زرد کرونایی درب منزل اعضا تحویل می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه کتابخانه عمومی شهرستان خمام از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، گفت: استفاده از ظرفیت بخشداری و مساجد به عنوان پیشخوان کتاب نیز از برنامه‌های در دست اقدام این نهاد است.

کرمی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با بیش از ۲ میلیون مخاطب، افزود: گیلان از اولین استان‌هایی بود که طرح کتابخانه «مادر و کودک» در فضای مدرسه‌ای را با همکاری آموزش و پرورش انجام داد و در حال حاضر سه کتابخانه محله محور در شهرهای انزلی، شفت و صومعه سرا در کنار مدرسه فعالیت می‌کنند.

نظر شما