شناسهٔ خبر: 48521062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مربی و کارشناس رشته تیراندازی گیلان:

پیروزی جواد فروغی لرزه بر ساختار سیاسی و فرهنگی المپیک وارد کرد

مربی و کارشناس ورزش تیر اندازی استان گیلان با بیان اینکه جواد فروغی با موفقیت و اعتقادات خود لرزه بر ساختار سیاسی و فرهنگی المپیک وارد کرد گفت: فروغی با استفاده از نمادهای مذهبی فرهنگ ایرانی و اسلامی را به دنیا نشان داد و همین موضوع باعث شد که دشمنان و به ویژه معاندین درصدد تخریب چهره وی برآیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق زارع در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه ۱۵ ماده تیراندازی در مسابقات المپیک شرکت دارد که از این بین ایران تنها در ۳ ماده شرکت می‌کند اظهار کرد: جواد فروغی با توجه به شرایط و میزان سهمیه ایران در رشته تیراندازی، در کمال ناباوری مدال طلا را برای کشور کسب کرد که باعث شادی ملت ایران شد.

مربی و کارشناس رشته تیراندازی استان گیلان با اشاره به جایگاه ورزش تیراندازی در دین مبین اسلام و پیوند آن با تاریخ ایران اسلامی گفت: با توجه به این پیشینه، اگر مسئولان ورزشی مربوطه سرمایه گذاری بیشتری در رشته تیراندازی انجام دهند سهمیه ما در المپیک افزایش یافته و مدال‌های بیشتری را کسب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تیراندازی یک رشته ورزشی کاملاً حرفه‌ای است و جواد فروغی ۱۰ سال برای رسیدن به این سطح از توانمندی زحمت کشیده است خاطرنشان کرد: فروغی پیش از این در مسابقات مختلفی موفق عمل کرده بود و افتخارات ورزشی ملی داشت.

زارع ادامه داد: تیراندازی یک رشته رکوردی است و شانس نقشی در موفقیت ورزشکار ندارد و فروغی توانست بر تمامی فشارهای روانی که در فینال مسابقات وجود داشت غلبه کند و این نشان دهنده شخصیت و ویژگی‌های روحی روانی قوی و صبر بالای وی است.

این مربی ورزش تیر اندازی استان گیلان، جواد فروغی را سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیک دانست و افزود: در طول مسابقات دیدیم که فروغی چفیه را به عنوان یک نماد فرهنگی و ارزشمند که یادآور دوران دفاع مقدس است با خود همراه داشت و حتی پس از پیروزی نیز روی همان چفیه سجده شکر به جا آورد و در طول مسابقات، با محبت، آرامش و خلوصی که نشات گرفته از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است پیش چشم بقیه مردم جهان حاضر شد.

وی با اشاره به تاثیرات این پیروزی بر مردم تصریح کرد: پس از پیروزی جواد فروغی در مسابقات المپیک، بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را جهت ثبت نام در رشته تیراندازی آوردند و این نشان می دهد که فروغی علاوه بر پیروزی در ورزش، فرهنگ سازی درستی نیز داشته است.

 

گیلان مستعد موفقیت در رشته تیراندازی خصوصاً رشته تپانچه بادی است

زارع با بیان اینکه گیلان مستعد موفقیت در رشته تیراندازی خصوصاً رشته تپانچه بادی است اظهار کرد: گیلان تیراندازان خوب و مستعدی دارد که می‌توانند در المپیک نیز سهمیه داشته باشند و اگر امکانات و شرایط برای آنها فراهم شود می‌توانند همانند جواد فروغی در آینده موفقیت‌های زیادی برای کشور کسب کنند.

این ورزشکار گیلانی با بیان اینکه جواد فروغی با موفقیت و نوع رفتار و منش و اعتقادات خود لرزه بر ساختار سیاسی و فرهنگی المپیک وارد کرده است خاطرنشان کرد: فروغی با استفاده از نمادهای مذهبی فرهنگ ایرانی و اسلامی را به دنیا نشان داد و همین موضوع باعث شد که دشمنان و به ویژه معاندین درصدد تخریب چهره وی برآیند.

وی تاکید کرد: مسئولین باید از قالب شعار دادن خارج شده و وارد میدان عمل شوند و با گسترش سرانه فضای ورزشی و فراهم کردن ابزار حرفه‌ای برای ورزشکاران سهمیه ایران در المپیک را افزایش دهند.

انتهای پیام/

نظر شما