شناسهٔ خبر: 48513603 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زمانی:

خرید تضمینی گندم در زنجان به ۲۴ هزار تُن رسید

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت:از۳۰ خردادماه امسال تا ۲۷ تیرماه بیش از ۲۴ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، زمانی سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: از اول تیرماه تاکنون  بیش از ۲۴ هزار تُن محصول گندم در سیلو‌های استان زنجان تخلیه شده است.


او بااشاره به اینکه تاکنون ۵۰ درصد از مطالبات گندمکاران به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال به آن‌ها پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر ۲۴ مرکز خرید گندم در استان زنجان فعال است و این تعداد مراکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان زنجان پراکنده و گسترده است.


زمانی ادامه داد: امسال ۳۹ مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان زنجان در شهرستان‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها و سهولت دسترسی کشاورزان آماده و این مراکز به تفکیک شهرستان تعیین و اعلام شده است.


او گفت: امسال هرکیلوگرم گندم معمولی از کشاورزان استان زنجان با نرخ تضمینی ۵۰ هزار ریال به نرخ مصوب دولتی خریداری می‌شود که ۱۰ هزار ریال از این مبلغ تشویقی است.


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان افزود: براساس پیش بینی‌های انجام شده امسال ۱۵۳ هزار تُن گندم از کشاورزان استان زنجان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

نظر شما