شناسهٔ خبر: 48504927 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارخانه: تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان کم نقص ظاهر شد/ لهستانی‌ها فهمیدند که باید به ایرانی‌ها احترام بگذارند

مدیر تیم‌های ملی والیبال کشورمان در خصوص بازی لهستان و شرایط تیم ملی در مسابقات المپیک توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

مصطفی کارخانه، مدیر تیم‌های ملی والیبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان، ایران واقعی بود. ما لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ را از دست دادیم تا برای مسابقات المپیک توکیو آماده شویم. همه این‌ها نشان دهنده این است که استراتژی فدراسیون والیبال و سرمربی تیم ملی درست بوده و برنامه ریزی که برای بازی‌های المپیک داشته ایم به خوبی پیش رفته است. تمام تغییر نفرات در لیگ ملت‌ها این را نشان می‌دهد که سرمربی به خوبی بازیکنان تیم ملی را شناخته و انتخاب کرده است. ما برابر یکی از قطب‌های والیبال دنیا پیروز شدیم و این برای ما بسیار حائز اهمیت است.

برابر لهستان کم نقص ظاهر شدیم

کارخانه ادامه داد: اگر می‌خواستیم لهستان را شکست دهیم، باید عالی و کم نقص ظاهر می‌شدیم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و بازیکنان تیم ملی بازی زیبایی از خود به نمایش گذاشتند. ما اکثرا در تورنمنت‌های بزرگ شروع خوبی نداشتیم، اما بچه‌های تیم ملی والیبال ایران نشان دادند که می‌توانند بهترین باشند.

لهستانی‌ها فهمیدند که باید به ایرانی‌ها احترام بگذارند

او افزود: قبل از بازی کاپیتان و سرمربی تیم ملی والیبال لهستان کری خوانی‌هایی داشتند مبنی بر این که ایران را حریف نمی بینیم. بچه‌ها نشان دادند که تمام تیم‌های بزرگ دنیا باید روی والیبال ایران حساب کنند و به والیبال ایران احترام بگذارند؛ چرا که جوانان ایران می‌توانند تیم‌های بزرگ را هم ببرند. در دیدار با لهستان کار تیمی بسیار خوبی داشتیم و همه بازیکنان تیم ملی خیلی خوب ظاهر شدند. سعید معروف به عنوان کاپیتان مدیریت تیم را به خوبی انجام داد و آرامش را در بین بازیکنان نگه داشت تا بازیکنان عملکرد خوب خود را ادامه دهند.

////کارخانه: تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان کم نقص ظاهر شد/ لهستانی‌ها فهمیدند که باید به ایرانی‌ها احترام بگذارند

باید تمام حریفان در المپیک را جدی بگیریم

کارخانه تصریح کرد: علی اصغر مجرد در کنار سید محمد موسوی هم خوب دفاع و هم خوب حمله کردند. میلاد عبادی پور و میثم صالحی هم خوب دریافت و هم خوب حمله کردند. مهدی مرندی لیبروی تیم ملی هم با توجه به این که ۲ سال از مسابقات رسمی دور بود و در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال هم حضور نداشت، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و یک روز بسیار عالی داشت. ذخیره‌هایی هم که در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند، خوب بودند. ما اگر همه بازی‌های المپیک را به همین شکل جدی بگیریم می‌توانیم در همه بازی‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم. برابر ونزوئلا باید جنگنده بازی کنیم و تیم والیبال ونزوئلا را هم دست کم نگیریم.

لهستانی‌ها ۲ ستی را هم که از ایران گرفتند از صدقه سر لئون و کورک بود

او گفت: ما برابر لهستان خوب ظاهر شدیم ۲ ستی را هم که لهستان از ما گرفت از صدقه سر لئون و کورک بود. آن‌ها توانستند برای لهستان امتیاز گیری کنند و ۲ ست را از ایران بگیرند. ما چیزی از تیم‌های بزرگ دنیا کم نداریم و فقط بازیکنان باید اشتباهات خود را مانند بازی لهستان به حداقل برسانند تا عملکرد خوبی داشته باشند. لهستان یک ماه پیش نایب قهرمان لیگ ملت‌ها شده بود و یکی از تیم‌های بزرگ دنیا به حساب می‌آید. همه بازیکنان تیم ملی سرمایه‌های والیبال هستند و باید از همه این بازیکنان به خوبی حمایت شود تا به عملکرد خوب خود در المپیک ادامه دهند.

لئون در هیچ بازی به اندازه بازی با ایران دفاع نشده بود

کارخانه گفت: لئون در هیچ بازی به اندازه بازی با ایران دفاع نشده بود. کادر فنی هم خوب این بازیکن را آنالیز کرده بود و هم بازیکنان تیم ملی به خوبی مسیر توپ‌های او را بستند تا نتواند کاری از پیش ببرد. بازیکنان تیم ملی انگیزه بالایی برای رقابت‌های والیبال دارند، چرا که در مسابقات لیگ ملت‌ها گفته بودند که در المپیک برای تیم ملی همه چیز فرق می‌کند. المپیک هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود و بازیکنانی که سن بالا دارند، شاید در المپیک آینده در تیم ملی والیبال نباشند. پس چه خوب که اگر بخواهند از تیم ملی خداحافظی کنند با یک خاطره خوش از المپیک این اتفاق برای آن‌ها بیفتد.

////کارخانه: تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان کم نقص ظاهر شد/ لهستانی‌ها فهمیدند که باید به ایرانی‌ها احترام بگذارند

تیم ونزوئلا را نباید دست کم بگیریم

او در پایان گفت: تیم ونزوئلا را نباید دست کم بگیریم؛ هر چند ژاپن هم این تیم را برد، اما در المپیک نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم. ما همیشه در جا‌هایی شکست خورده ایم که تیم‌های مقابل خود را دست کم گرفتیم. امیدوارم برابر تیم والیبال ونزوئلا هم بازی خوبی از بازیکنان تیم ملی شاهد باشیم. باز هم تکرار می‌کنم که المپیک جای اشتباه و ریسک کردن نیست و فقط باید با دقت و با هوشیاری هر چه تمام به مصاف حریفان خود برویم.

بیشتر بخوانید 

انتهای پیام/

نظر شما