شناسهٔ خبر: 48493459 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس اداره مسافر، اداره راهداری کرمان خبر داد؛

جابه جایی بیش از یک میلیون مسافر در جاده‌ های کرمان

شفق گفت:طی سه ماهه اول امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافربری در جاده های کرمان جا به جا شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سهند شفق، رئیس اداره مسافر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: میزان جابه جایی مسافر با ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری، سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه پارسال به میزان ۹۱ درصد افزایش داشته است.

او گفت:طی سه ماهه اول امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافربری در جاده های کرمان جا به جا شده اند.

شفق با اشاره به افزایش ۵۹ درصدی تعداد سفر‌های انجام شده در همین دوره زمانی افزود: در امر جابه جایی مسافر در سه ماهه نخست امسال، تعداد ۸۳۴ دستگاه اتوبوس، هزارو ۱۲۰ دستگاه مینی بوس و ۲ هزار و ۲۵۴ دستگاه سواری کرایه بین شهری به کار گرفته شده است.

او افزود: در این زمینه بیشترین تعداد مسافر به ترتیب از مبداء شهرستان‌های کرمان، سیرجان ورفسنجان و... به مقصد استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، یزد، تهران، فارس و اصفهان وغیره جابه جا شده اند.

شفق تصریح کرد: حدود ۴ هزار و ۵۵۶ نفر راننده حرفه‌ای در بخش حمل و نقل مسافر برون شهری استان، تحت پوشش حدود ۸۵ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر جاده‌ای وظیفه جابه جایی مسافر استان را برعهده دارند.

او با بیان اینکه در استان کرمان ۸ پایانه مسافربری در حمل و نقل مسافر استان نقش دارند، گفت: سامانه‌های اطلاع یابی از نظرات مسافران از جمله شماره پیامک ۱۰۰۰۰۳۴۱، فروش اینترنتی بلیت، به نشانی اینتر نتی safar ۷۲۴.com. تصمیمات کمیته ارتقای خدمات بخش مسافر استان و نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافربری، از جمله موارد خدمات دهی مناسب‌تر به مسافران بوده است.

انتهای پیام/ی

نظر شما