شناسهٔ خبر: 48486123 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت:

راه اندازی ستاد صبر از برنامه‌های تحول گرایانه قوه قضائیه در استان‌ها

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: راه اندازی ستاد صبر در استان‌ها از برنامه‌های تحول گرایانه قوه قضائیه است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری راه اندازی ستاد صبر در استان‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های معتمدان، ریش سفیدان و متنفذین را از برنامه‌های تحول گرایانه قوه قضائیه برای کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم عنوان کرد.

او در آئین تکریم و معارفه روسای دادگستری‌های دو شهرستان فارسان و بروجن، از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان چهارمحال و بختیاری خواست: ضمن تعامل مستمر با دستگاه‌های مردم نهاد و امامان محترم جمعه و جماعات برای نهادینه سازی فرهنگ صلح و بخشش در میان مردم گام بردارند.

او با بیان اینکه آنچه که موجب ایجاد نظم و عدالت گستری در جامعه می‌شود قانون گرایی و عمل به قانون است افزود: رعایت قانون و انجام مسئولیت‌های مرتبط با آن که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است موجب ارتقاء سطح رفاه و امنیت عدالت اجتماعی در کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهرامی تصریح کرد: هر زمان که در پیشبرد امور و خدمت به مردم وقفه‌ای ایجاد گردد این وقفه به عدم رعایت قانون و گریز از مسئولیت‌ها و تکالیف قانونی باز می‌گردد.

او خاطرنشان کرد: عمل به قانون خط قرمز دستگاه قضایی است و این نهاد به منظور صیانت از حقوق عامه و حفظ کرامت انسانی شهروندان از همه ظرفیت‌ها برای اجرای قانون و بسط عدالت استفاده می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضا در دوره تعالی تحول اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مدون قوه قضائیه که مورد تأکید رئیس قوه نیز می‌باشد گسترش ارتباط مستقیم مسئولان قضایی با مردم است که این مهم می‌تواند در رضایتمندی مردم از عملکرد مقامات قضایی بسیار تاثیر گذار باشد.

بهرامی یکی دیگر از سیاست‌های دستگاه قضا را حبس زدایی و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس عنوان کرد و اظهار داشت: علیرغم آنکه دستگاه قضایی با مجرمان خطرناک و افرادی که مخل نظم وآسایش عمومی می‌شوند با شدت و جدیت برخورد می‌کند، اما به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و نگرش اصلاحی - تربیتی در برخورد با رفتار‌های مجرمانه اشخاص، سعی شده است تا ضمن به کارگیری روش‌های نوین حبس زدایی، موجبات بازپروری بهتر مجرمان و رفع نارسایی‌های زندان فراهم گردد.

او افزود: مقامات قضایی استان باید بر اساس این سیاست، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را مبنای کار خود برای بازپروری مجرمین قرار داده و تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد برای اصلاح مجرمان بدون اعمال مجازات حبس تلاش نمایند.

گفتنی است در آئین تکریم و معارفه ریاست دادگستری شهرستان فارسان احمد نیکبخت به عنوان رئیس جدید این دادگستری معرفی شد. همچنین در مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و پیشین دادگستری شهرستان بروجن سهام صداقتی به عنوان رئیس جدید این دادگستری معرفی و از زحمات روح الله محمدی رئیس پیشین دادگستری شهرستان بروجن تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما