شناسهٔ خبر: 48480867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اخطار آب منطقه‌ای یزد به متصرفان بستر رودخانه‌ها

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: شرکت آب منطقه‌ای با هر گونه دخل و تصرف غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها به شدت برخورد می‌کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  جواد منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: سال گذشته طرح آزادسازی سراسری رودخانه‌ها ابلاغ شد که هر استان یک آزادسازی سراسری انجام دهد و آزادسازی رودخانه ده بالا در شهرستان تفت به وسیله این شرکت انجام شد.

او به پنج رودخانه مهم استان در حوزه‌های سانیج، بنادک سادات، منشاد، طزرجان و هنزا که در دست مطالعه قرار گرفته است اشاره کرد و افزود: در استان یزد با توجه به تغییر اقلیمی بارندگی‌ها بیشتر به صورت سیلاب است که باعث تغییر زمانی و مکانی بارش‌ها شده است.

منصوری با بیان اینکه در استان یزد ۶۰ رشته رودخانه با مجموع طول ۲ هزار و ۷۹۰ کیلومتر وجود دارد، ادامه داد: مطالعات میزان تصرف داخل حریم و بستر رودخانه‌های طزرجان با طول ۱۱ کیلومتر، بنادک سادات ۱۱ کیلومتر، منشاد ۲۵ کیلومتر، سانیج ۵۷ کیلومتر و هنزا ۱۰ کیلومتر و در مجموع مطالعات ۱۱۴ کیلومتر از این رودخانه‌ها انجام شده است.

او اظهار داشت: در سال گذشته طبق تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر و قسمت‌هایی که به عنوان مزاحم بر روی رودخانه‌های منشاد و طزرجان تشخیص داده شد آزادسازی انجام شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد بر عبور ایمن سیلاب تاکید کرد و افزود: در سال جدید نیز در ادامه این آزادسازی، در مورد رودخانه‌های بنادک سادات، سانیج و هنزا با پیمانکار قرارداد بسته شد.

منصوری گفت: با توجه به اینکه این آزادسازی‌ها با هزینه دولتی انجام می‌شود در ابتدا به مالکین و متصرفین اخطار داده شده تا خودشان نسبت به آزادسازی اقدام نمایند و درصورتی که اقدامی صورت نگیرد، از متخلفین شکایت شده و هزینه‌های اجرایی کار و خسارت وارده از آن‌ها اخذ می‌شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما