شناسهٔ خبر: 48450971 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آل‌آقا خبر داد:

اعزام بالگردهای اطفای حریق وزارت دفاع به جنگل‌های گلستان

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع از اعزام بالگرد‌های اطفای حریق وزارت دفاع به جنگل‌های گلستان برای اطفای حریق خبرداد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خلبان محمدمهدی نوری آل آقا رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع از اعزام بالگرد‌های اطفای حریق به جنگل‌های محدوده روستای "بش اویلی و صادق آباد" بخش لوه شهرستان گالیکش خبر داد.

وی گفت: این آتش سوزی‌ها ساعت ۱۲ امروز آغاز و و با اعلام و در خواست یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مدیریت بحران استان گلستان، بلافاصله اولین پایگاه اطفای حریق هوایی وارد عمل شد و ۲ بالگرد مجهز به سبد اطفای حریق با ظرفیت ۴ تن آب به محل اعزام شد.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه دو بالگرد دیگر نیز در منطقه آماده و مستقر هستند اظهار کرد: هم اکنون نیرو‌های منابع طبیعی و مردم محلی در حال خاموش کردن آتش در منطقه هستند. سخت‌گذر بودن منطقه آتش سوزی همراه با وزش باد شدید و دمای ۴۲ درجه هوا خاموش کردن حریق را سخت و زمان‌بر کرده است.

وی افزود: حضور وزارت دفاع جهت پاسداری از عرصه‌های طبیعی کشور با استفاده از تمام ظرفیت‌های هوایی نیرو‌های مسلح و کشوری جهت اطفا کامل شکل گرفته و ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، بخش لوه در ۶ کیلومتری پارک ملی گلستان و در فاصله ۲۷ کیلومتری مرکز شهرستان گالیکش قرار دارد. از مردم فهیم کشورمان خواهش می‌کنیم که از جنگل‌ها که موهبت خدادادی هستند بیشتر مواظبت کنند و پس از روشن کردن آتش از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

انتهای پیام/

نظر شما