شناسهٔ خبر: 48445008 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

‌ روسیه: طالبان کنترل مرزهای تاجیکستان را در دست گرفته است

ابنا

یک مقام ارشد روس اعلام کرد که کنترل مرزهای تاجیکستان تقریبا به طور کامل در دست طالبان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «اندره رودنکو» معاون وزیر امورخارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد گروه طالبان کنترل مرز‌های تاجیکستان را در دست گرفته است.

رودنکو همچنین افزود: عواقب خروج عجولانه آمریکا و برخی کشور‌های ناتو از افغانستان آشکار می‌شود. استان‌های شمالی که تا حدی آرام و بی‌تنش محسوب می‌شدند اکنون به نقاط متشنجی تبدیل شدند. طالبان تقریبا کنترل تمام مرز‌های تاجیکستان را در دست گرفته است. برخی سازمان‌های تروریستی مانند القاعده و داعش که از روسیه بازداشته شده‌اند، اکنون در مرز تاجیکستان مستقر می‌شوند.

این دیپلمات روسی همچنین اعلام کرد که شبه‌نظامیانی خارجی از مناطق جنگی خاورمیانه و شمال آفریقا به افغانستان فرستاده خواهند شد.

وی افزود: افرادی از آسیای میانه به طور معمول جذب چنین گروه‌هایی می‌شود. تولید مواد مخدر در حال حاضر به بالاترین سطح رسیده است و تخریب وضعیت امنیتی برای افغانستان تهدیدی مستقیم برای آسیای میانه محسوب می‌شود.

رودنکو گفت: ما نگرانی مشترک با همسایگانمان داریم، اهمیت حفظ تلاش هماهنگ برای به حداقل رساندن تاثیر خطرات کنونی در چهارمین نشست میان وزرای خارجه روسیه و آسیای میانه در تاریخ ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر) در تاشکند ازبکستان، مورد رایزنی قرار گرفت و تصویب شد.


………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما