شناسهٔ خبر: 48437201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح «تبرکات علوی» در بوشهر/ یک تن گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: طرح «تبرکات علوی» به منظور حمایت از نیازمندان به مناسبت دهه ولایت در این استان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور مدرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر، تلاش برای برطرف کردن محرومیت مستمندان را یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: در همین زمینه و به مناسبت عید سعید قربان و آغاز دهه ولایت و امامت، طرح «تبرکات علوی» در استان به اجرا در آمد و به همت مراکز افق امامزادگان و با مشارکت خیرین و از محل نیات موقوفات استان، ۵۵رأس گوسفند با هدف حمایت از افراد مستمند ذبح و قربانی شد.

او افزود: در این طرح، ۸۰۰ بسته نذور و گوشت گوسفند قربانی به میزان یک تن میان ۸۰۰ خانوار زیرپوشش و نیازمند پیرامون مراکز افق امامزادگان بوشهر توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با تاکید بر لزوم احیای سنت قربانی در مناسبت عظیم معنوی و اعیاد اسلامی، ادامه داد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم حمایت از نیازمندان و افراد کم بضاعت، به این سنت حسنه بیش از پیش توجه شده است.

بیشتر بخوانید

اسماعیل پور با اشاره به اینکه یکی از اقدام‌های شاخص پیشوای مؤمنان و صاحب غدیر، امام علی (ع) برطرف کردن محرومیت و دستگیری از مستمندان بود، تاکید کرد: جامعه اسلامی باید در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند و همه ما وظیفه داریم از ظرفیت‌های موجود برای محرومیت‌زدایی بهره‌گیری کنیم.

انتهای پیام/ک

نظر شما